הרב לאו למנכ"ל משרד הדתות: שקול שוב את פיטורי הרב הדנה

הרב לאו משבח ומהלל את מסירותו של הרב הדנה במכתב למנכ"ל משרד הדתות ומבקש למצוא את הפתרון שיאפשר את המשך כהונתו של רבם של עדת יוצאי אתיופיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/16 17:09 יד בסיון התשעו

הרב לאו למנכ"ל משרד הדתות: שקול שוב את פיטורי הרב הדנה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בעקבות אי הארכת כהונתו של הרב יוסף הדנה, רבם הראשי של יהודי אתיופיה פונה היום הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו למנכ"ל המשרד לשירותי דת, עו"ד עודד פלוס בבקשה לשקול שוב את הארכת כהונתו למרות שהרב הדנה הגיע לגיל פרישה.

כפי שפורסם הבוקר, על פי גורמים במשרד לשירותי דת, המשרד סרב להאריך את כהונתו של הרב הדנה לאחר שזה עמד לצידם של בני קהילתו בפרשת אפליית בני העדה האתיופית ברישום לנישואין במועצה הדתית בפתח תקווה.

הרב לאו כתב במכתבו: קיבלתי בצער את ההודעה על כך שהוחלט שלא להאריך את כהונתו של הרב יוסף הדנה שליט"א, המכהן כרבה הראשי של יוצאי אתיופיה בישראל. הרב הדנה משמש במשך שנים רבות כרבה שליוצאי העדה מתוך מסירות רבה והוא מהווה חוליה מקשת בין כל חלקי קהילת יוצאי אתיופיה". הרב לאו מציין כי "אין כל סיבה להניף את הכורת על עשייתו המבורכת".

הרב לאו מסיים את מכתבו בבקשה ממנכ"ל המשרד, עו"ד עודד פלוס למצוא את הדרך ולהאריך את כהונתו של הרב הדנה.

על פי הדיווח, התנהלותו של הרב בפרשה לא מצאה חן בעיני צמרת המשרד, וכעת כשהגיע הרב הדנה לגיל הפרישה מסרבים במשרד להאריך את כהונתו כמקובל, זאת למרות התמיכה והאהדה לה זוכה הרב הדנה בקהילתנו ולמרות שטרם נמצא לרב מחליף, שכן התפקיד דורש גם כושר לכהן כרב עיר, וגם ניסיון בברור יהדות של יוצאי אתיופיה.

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: הרב הדנה הינו עובד המשרד ואין דינו כדין כל רב אלא דינו כדין עובד מדינה שפורש בגיל 67. הרב הדנה עתיד לפרוש לגמלאות בסוף יולי למרות שהוא חצה את גיל הפרישה כהונתו הוארכה ב-7 חודשים לפנים משורת הדין. המשרד מוקיר את העשייה הברוכה של הרב הדנה ומשוכנע שיעלה בידיו להוסיף ולתרום בנושא ועל כן נעשית חשיבה להמשך תרומתו.

בארגון רבני צהר מיהרו להביע זעזוע על ההתנהלות המשרד. "כל חטאו של הרב הדנה כביכול היה שעמד לימינם של היהודים יוצאי אתיופיה במאבקם הצודק לרישומם לנישואין כיהודים בפתח תקווה. לא יעלה על הדעת שפוליטיקאים ופקידים ידיחו רב, ארגון רבני צהר קורא להנהלת המשרד לחזור בה מהרעיון הלא יהודי והלא מוסרי הזה" מסרו בארגון

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן