הרב לאו למובילי מאבק הדיור: היזהרו שלא לגלוש לאלימות

רבה של תל אביב נועד בלשכתו עם מובילי מאבק הדיור והביע בשנית את תמיכתו במחאה. עם זאת, הרב לאו הציע לחברי המטה להמתין ולבחון את מסקנות ועדת טרכטנברג

חדשות כיפה אורי פולק 16/08/11 13:35 טז באב התשעא

הרב לאו למובילי מאבק הדיור: היזהרו שלא לגלוש לאלימות
matanya, צילום: matanya

רבה של תל-אביב יפו, הרב ישראל מאיר לאו, נפגש היום (ג') עם חברי מטה המחאה של מאבק הדיור, בלשכתו במועצה הדתית בתל אביב. הרב לאו, שעם תחילת המחאה כבר צירף אליה את תמיכתו, הדגיש בפני חברי מטה המאבק כי אסור למחאה לגלוש לפסים אלימים.

"לא נהיה כמו החוליגנים בלונדון", אמר הרב לאו לחברי המטה. "אני מגלה קרבה רגשית לנושא המחאה ומלווה אתכם מהרגע הראשון. אחד הדברים היפים בה, הוא עובדת היותה א-פוליטית. אני מציע לכם להיות ראש גשר כלפי מי שאמורים להוציא את המחאה הזאת לעולם טוב יותר וצודק - הוועדה והשרים", הוסיף הרב לאו.

הרב לאו שמע ממטה המאבק על אי האמון שהם מביעים בועדת טרכטנברג שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבחינת נושא יוקר המחייה בישראל. למרות טענותיהם, הרב לאו קרא לחברים "לתת לפרופסור צ'אנס", ולהקשיב למסקנותיו - לכשיוגשו. "הייתי אומר לטרכטנברג 'אנחנו נותנים לך גב, אתה הנציג שלנו ואלו הדרישות שלנו. יש רצוי ויש מצוי וכפי שנאמר לפני, הפער ביניהם הוא כסף'", הציע הרב לאו, שתהה "למה לא לחכות ולשמוע מה עושה וועדת טרכטנברג?".

הרב לאו הבטיח למטה המאבק כי ימשיך ללוות את המחאה ולשמש להם יועץ ונציג, במידה ויהיו מעוניינים בכך. בכוונתו לפנות עוד היום לראש הממשלה נתניהו ולברר את סמכותה של ועדת טרכטנברג, בעקבות ההתייעצות שקיים היום עם מובילי המחאה.