הרב לאו: לדאוג למסתננים כל עוד הם חיים בקרבנו

הרב בני לאו טוען כי המדינה חייבת להקשיח את חוקי ההגירה על מנת לשמור על החברה הישראלית, אך בד בבד להגן על חייהם של מהגרי העבודה החיים כיום בישראל

חדשות כיפה אורי פולק 24/05/12 13:11 ג בסיון התשעב

הרב לאו: לדאוג למסתננים כל עוד הם חיים בקרבנו
Augapfel-cc-by, צילום: Augapfel-cc-by

הרב בני לאו, רב קהילת הרמב"ן בירושלים, טוען כי על מדינת ישראל להקשיח את חוקי ההגירה שלה על מנת למנוע את הצפת שוק העבודה בעובדים זרים ומהגרי עבודה מסתננים, אך יחד עם זאת לנקוט במדיניות "קשה מבחוץ ורך מבפנים" - ולדאוג לאותם מהגרים הנמצאים כיום בשטח ישראל ומהווים "חלק ממשפחת האדם".

"אין חולק על כך שמדינת העם היהודי מוכרחה לשמור על הרוב היהודי באופן מאובחן. מדינה של שערים פתוחים לכל לא יכולה להיות 'מדינת לאום'", טוען הרב לאו, שמסביר כי המשך הגירת המסתננים מעלה "חשש של ממש מהתבוללות מאסיבית של ישראלים עם מהגרי העבודה". לטענתו, הצפת שוק העבודה בעובדים זרים תהפוך את החברה לנצלנית, מנוכרת ודורסנית, חברה שבמסגרתה "מעסיקים נצלנים שיעשו את הקופה על גופותיהם של עבדים נטולי זהות".

כיוון שכך, הרב לאו טוען כי המדינה מוכרחה "לקבוע מדיניות קשוחה של חוקי הגירה העוצרת את שטף העובדים. זו החלטה דמוקרטית לגיטימית שמאפשרת לכל מדינה לקבוע את מי שיבוא בשעריה. לצידו של חוק השבות הקובע את זהותה היהודית של המדינה צריכים לבוא חוקי הגירה המונעים ממאות אלפי מהגרים המתדפקים על דלתה את הכניסה החופשית לארץ. גם גירוש מסתננים אינו חטא ואינו צעד לא דמוקרטי".

עם זאת, לדעת הרב לאו על המדינה צריכה לעדן את היחס כלפי אלה הנמצאים בתוך החברה הישראלית על פי חוק. "מאז הבעיה רק הלכה והחריפה והרשויות מאבדות את יכולת השליטה על השטח. האירוע שגלש לאלימות אתמול בערב מוכיח את חומרת הבעיה", מציין הרב לאו, שמדגיש כי "למסורת ישראל יש עמדה בהירה וצלולה ביחס לאלה הנמצאים כעת בתוכנו. הם צריכים לקבל יחס הוגן וראוי כבני אדם שנבראו בצלם אלהים. נכון, הם לא חלק מהקולקטיב הישראלי והיהודי אך הם כן חלק ממשפחת האדם".

עוד מציין הרב לאו כי חובת חברת הרוב הישראלית היא "לדאוג לכל אותם מסתננים, כל עוד הם חיים בקרבנו. מדיניות כושלת ביחס להגירה אינה סיבה המצדקת פגיעה בגופם, רכושם או כבודם של מי מהם". עוד הוא מדגיש כי "מדיניות שכזו תוכל לתת לנו את הגובה המוסרי הראוי למדינה יהודית ודמוקרטית, ולהמשיך לטפח את חזון מדינת הלאום המאמינה שכל בני האדם נבראו בצלם אלהים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן