הרב לאו: "יש להכניס נציג מהרבנות לועדת ההיתרים לעבודה בשבת"

שר החקלאות התארח היום (ג') בישיבת מועצת הרבנות הראשית בנוגע להיתרי עבודת משרדו בשבת. הוא הצהיר שיפעל לצמצום העבודות הלא נצרכות בשבת ואמר שבכוונתו "לפנות לשרים ומנכ״לי המשרדים לפעול בצורה דומה במשרדם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/01/17 16:34 יח בטבת התשעז

הרב לאו: "יש להכניס נציג מהרבנות לועדת ההיתרים לעבודה בשבת"
דוברות הרבנות הראשית, צילום: דוברות הרבנות הראשית

בקיץ האחרון פורסם שפקחים של משרד החקלאות נאלצים לעבוד בשבת. השר אריאל הבטיח שיפעל לביטול משמרות לא רלוונטיות בשבת והיום (ב') הוא פנה למועצת הרבנות הראשית בבקשה שיתערבו בנושא.

שר החקלאות אורי אריאל, השתתף בישיבת מועצת הרבנות, שעסקה בעניין מתן היתרי העבודה בשבת במשרדו. בפני הנוכחים הוא אמר: "במהלך עבודתי כשר החקלאות התברר לי כי ישנם כ-50 היתרי עבודה במשרד החקלאות. מיד לאחר מכן פניתי למנכ״ל המשרד לבדוק את החיוניות המקצועית לחילול השבת, מתוך מטרה לצמצם זאת עד כמה שניתן".

בהמשך הוא אמר שבכוונתו "לפנות לחברי השרים ומנכ״לי המשרדים לפעול בצורה דומה במשרדם. אני רואה את מועצת הרבנות הראשית כגוף הדתי החשוב ועל כן אני מגיע לקבל את עצתכם". הרב הראשי הרב דוד לאו התייחס גם הוא להליך מתן ההיתרים לעבודה בשבת ואמר כי "יש לדרוש כי בועדת ההיתרים יהיה נציג קבוע מטעם מועצת הרבנות הראשית לישראל".

בקיץ האחרון פורסם שפקחים של משרד החקלאות מבצעים משמרות בשבת בנתב"ג, במטרה למנוע הברחת בעלי חיים ומוצרים מן החי והצומח. השר אריאל הגיב לפרסומים ואמר שיפעל לביטול משמרות לא רלוונטיות בשבת. עם זאת, גורמים במשרד החקלאות אמרו בזמנו, שהדבר בלתי אפשרי מכיוון שלטענתם חלק נכבד ממשכורת העובדים מתבסס על עבודתם בשבת. בנוסף לכך, לדבריהם חייב שיהיה פיקוח ומניעת הברחות גם בשבת, "רק אם יבטלו את כל הטיסות בשבת אפשר יהיה לבטל את עבודת הפקחים" אמרו הגורמים.