הרב לאו: "ישנם גופים חזקים ששמו להם למטרה להרוס את בתי הדין הרבניים

בדברים שאמר הרב דוד לאו בכנס דיינים הוא קרא למנות בהקדם מנכ"ל לבתי הדין הרבניים, וטען: "הדרישות שנדרשות מצד הדיינים אינם אנושיים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/03/15 17:00 י באדר התשעה

הרב לאו: "ישנם גופים חזקים ששמו להם למטרה להרוס את בתי הדין הרבניים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"ישנם גופים גדולים וחזקים אשר שמו להם למטרה להרוס את מערכת בתי הדין הרבניים", מאשים הרב הראשי דוד לאו במסגרת כנס הדיינים השנתי שהתקיים בשבוע שעבר, בו הוא קרא למנות מנכ"ל לבתי הדין הרבנים מקרב הדיינים המכהנים.

בדבריו בכנס הפתיחה של הכנס עמד הרב לאו על החשיבות של ההתכנסות השנתית, שמסייעת לדיינים ללבן יחדיו את הנושאים העומדים על סדר יומם ואת דרכי ההתמודדות בבעיות השונות הצצות חדשות לבקרים. הרב הראשי אף הזכיר בדבריו את הבעיה הקשה הקיימת בפני בתי הדין הרבניים המתנהלים זה תקופה ארוכה ללא מנכ"ל קבוע, דבר אשר מקשה על התיפקוד התקין ועל היכולות לבצע רפורמות וצעדים לטובת שיפור השירות לציבור. בדבריו הדגיש הרב הראשי את החשיבות הרבה במינוי מנכ"ל מקרב סגל הדיינים בבתי הדין, המכירים את צורכי המערכת בצורה הטובה ביותר.

"הדרישות שדורשים מהרבנים אינם אנושיים", טוען הרב לאו. “יש מצב לא פשוט מבחינת התקנים, וישנם קשיים, ניסיונות ומאמצים גם בדברים היום יומיים של ניהול".

בסיום דבריו הצטרף הרב לאו לעמדתו של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, הפועל זמן רב בניסיון לאייש התקנים הרבים הבלתי מאויישים בבתי הדין האזוריים, ובבית הדין הגדול, הגורמים בחוסרם עומס רב על המערכת ומקשים על המתדיינים. "עוד שבועיים יאמר היועץ המשפטי לממשלה שאי אפשר למנות מנכ"ל מכיוון שעוד שבוע בחירות, ולאחר מכן אפשר לחשוב שיהיו שר, חברי כנסת או חברי וועדה. זו אשליה לא נכונה וחייבים להיות מודעים לבעיה הזו. הקשיים במערכת מאוד לא פשוטים".