הרב לאו ייפגש עם ארדואן

ראש הממשלה הטורקי יוועד עם רבה הראשי של תל אביב, במהלך שצפוי לסייע לחימום היחסים הדיפלומטים בין המדינות. בשבוע שעבר ביקר הרב לאו בטורקיה, כהכנה לפגישה

חדשות כיפה אורי פולק 26/10/11 20:12 כח בתשרי התשעב

הרב לאו ייפגש עם ארדואן
matanya, צילום: matanya

רבה הראשי של תל אביב, הרב ישראל מאיר לאו, צפוי להיפגש בקרוב עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן. הפגישה התאפשרה הודות לקשרים שמקיים הרב לאו עם השייח' עודנאן אוקטר, מקורבו של ארדואן.

לכיפה נודע כי בשבוע שעבר נפגש הרב לאו עם השייח' עודנאן אוקטר, בביקור דיפלומטי שערך בטורקיה, על דעת משרד החוץ הישראלי. מדובר במאמץ אישי שהוביל השייח' אוקטר, שבעבר ניסה ליזום מהלך בין דתי בין טורקיה לישראל, על מנת לשקם את היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות.

בפגישתם באיסטנבול אמר השייח' אוקטר לרב לאו כי הוא "מכיר את ארדואן. הוא אינו שונא יהודים כפי שהוצג. התקשורת מלבה את האש". הרב לאו הציע כי "עכשיו, שאין שופכין דם אדם, אם יש סכסוכים אפשר לדבר". השניים סיכמו כי ינסו ליזום פגישה עמו, על מנת לחמם את היחסים.

השבוע התקבל בלשכת הרב לאו אישור סופי לפגישה בין ארדואן לרב לאו. עם זאת, בשל רעידת האדמה שפקדה את טורקיה, ייתכן והפגישה תדחה בכמה שבועות.

היחסים הדיפלומטיים עם טורקיה נפגעו באופן ניכר מאז מבצע ההשתלטות של השייטת על ספינת הפרובוקציה "מאבי מרמרה", לפני למעלה משנתיים. מאז דרשה אנקרה התנצלות רשמית מטעם ממשלת ישראל - וזו סירבה לעשות זאת. כיוון שכך, גירשה טורקיה את השגריר הישראלי וביטלה את האימונים הצבאיים המשותפים לשתי המדינות. כיום שומרת ישראל על יחסים קרים למדיי עם טורקיה, ברמת נציגות דיפלומטית מצומצמת במדינה.