הרב לאו: "הקב"ה אינו מעמיד בניסיון אדם שאינו יכול לעמוד בו"

הרב הראשי נפגש עם תלמידי ישיבת שבי חברון, בו לומד החטוף אייל יפרח, ועם חיילים הפועלים במקום. "גם לא יהודים מתפללים עמנו לשלומם של החטופים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/06/14 15:41 כ בסיון התשעד

הרב לאו: "הקב"ה אינו מעמיד בניסיון אדם שאינו יכול לעמוד בו"
דוברות קרית ארבע, צילום: דוברות קרית ארבע

הרב הראשי דוד לאו, הגיע היום (ד') לסיור בקרית ארבע חברון. הביקור כלל תפילת המונים במערת המכפלה יחד עם מאות תלמידים בהם חבריו של החטוף, אייל יפרח, מישיבת שבי חברון. הרב לאו ביקר בישיבה, ונפגש גם עם חיילי צה"ל העוסקים בפעילות להשבת הבנים. את הביקור ליווה מלאכי לוינגר, ראש מועצת קרית ארבע חברון.

את הביקור החל הרב בישיבת 'קרית מנחם - קרית ארבע חברון', והתפלל עם תלמידי הישיבה להחזרת הבנים בשלום לביתם. בשיחה שקיים הרב עם התלמידים, הוא ציין את עוצמת התפילה. "הקב"ה מקבל את התפילה כשהיא יוצאת מהלב", אמר הרב לאו והוסיף, "אינני יודע אם החטופים יכולים להתפלל אבל הם מבקשים מאיתנו להתפלל עליהם מכל הלב".הרב לאו ציין כי גם לא יהודים מתפללים לשלומם. "פנו אלי גם בדואים ודרוזים תושבי ישראל וסיפרו לי שגם הם כמעט ללא יוצא מהכלל מתפללים לשובם של החטופים".

הרב נפגש גם עם חיילי דובדבן, וסייר בפיקוד שהוקם השבוע הפועל להשבת הבנים. שם קיבל תדרוך, ושמע כיצד פועלים החיילים בשטח. "אני מברך את חיילי צה"ל על פעולתם ואני מתפלל להצלחת המבצע ולשובם של הבנים והחיילים בשלום לביתם", אמר הרב לחיילי הפלוגה.

בישיבת שבי חברון, שם לומד הנער החטוף אייל יפרח, המתינו לבואו של הרב לאו ראש הישיבה הרב חננאל אתרוג, רבני הישיבה, ראש המועצה מלאכי לווינגר ומאות תלמידים. בשיחה שקיים ציין הרב בדבריו כי "הקב"ה מנסה את עם ישראל בימים האחרונים, ואתם בני הישיבה חווים את זה קשה כי אתם מכירים אותו מקרוב, וימים כלילות עוסקים איתו בתורה ובתפילה. בנוסף הוסיף הרב כי הקב"ה מנסה לראות עד כמה אנחנו מרגישים אחד את השני. "חובה עלינו לומר לריבונו של עולם כי אנחנו עומדים בניסיונותיך אבל מבקשים: 'אל תשלח ידך אל הנער'.

ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לוינגר, הודה לרב לאו: "אנחנו מודים לרב לאו שבא לחבק ולחזק אותנו, את עם ישראל ואת תלמידי ישיבת שבי חברון בתפילה, ובעז"ה ישובו הבנים הביתה בריאים ושלמים".