הרב לאו: הציבור לא מבין את ערך השבת

הרב ישראל מאיר לאו השתתף בהשקת חברת "שבת מנוחה", שתנסה לקדם את ערך שמירת השבת בישראל באמצעות עידוד כספי ועסקי. מנכ"ל איקאה אמר בכנס: שמירת השבת לא פוגעת בעסקים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 11/07/12 11:55 כא בתמוז התשעב

הרב לאו: הציבור לא מבין את ערך השבת
יחצ, צילום: יחצ

חברה עסקית חדשה תנסה לקדם בציבור את ערך שמירת השבת באמצעות עידוד עסקי וכספי: אתמול (ג') הושקה חברת "שבת מנוחה", שבראשה עומד איש העסקים הדתי אבי כץ, אשר ציין כי החברה תפעל על בסיס עסקי ולא התנדבותי, מאחר שהמציאות מוכיחה שרק חברות שעובדות באופן עסקי מצליחות. על פי החזון תמכור החברה 3,000 מניות.

הרב ישראל מאיר לאו, רבה הראשי של תל אביב, אמר בכנס ההשקה כי ישנו צורך הדחוף להקים חברה שתקדם את שמירת השבת. "אתה שואל אדם שלא חונך על תורה ומצוות מה זה בשבילו שבת ואתה מוצא שהמילה הנרדפת לשבת בשבילו זה המילה 'לא'. צריך לבדוק איך אנחנו מדברים לא רק עם שר הביטחון על מי מתגייס אלא גם עם שר החינוך על מה מלמדים את הילדים ומי מלמד", אמר הרב לאו.

יו"ר החברה, אבי כץ, הסביר כי החברה פונה לציבור "כלל ישראלי" המבקש להיות מעורב בערך שמירת השבת. "לכל בעל מניה יהיו זכויות בחברה ובקידום הערך של שמירת השבת. כל בעל מניה יקבל דו"ח רבעוני שיפרט מה החברה עשתה בחודשים שחלפו. החברה תנוהל על ידי דירקטוריון שאליו תחבור ועדה רוחנית של רבנים שידריכו את הדירקטוריון כיצד לנהוג".

בין המצטרפים ליוזמה החדשה היו גם כמה מבכירי המשק הישראלי. אחד מהם מנכ"ל רשת איקאה בישראל, שלומי גבאי הסביר לנוכחים את החזון שלו. "אנחנו ההוכחה שאפשר לקיים עסקים בישראל ששומרים שבת ומאפשרים לכולם לנוח", הוא אמר.

"אם יש נושא שבו במדינת ישראל רומסים את החוק זה שמירת השבת", הוסיף עו"ד יצחק מירון, "אלו שמדברים על שלטון החוק עוצרים כשמדובר בחוקים ששומרים על השבת. אפשר לעבור מחנות לחנות ומעסק לעסק ולהתחיל להעמיד אנשים לדין. חברות עוברות על החוק ואיש לא פותח את הפה. אין פרקליטות אין אף אחד".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן