הרב לאו: המחאה איננה סקטוריאלית – כולנו רוצים צדק חברתי

הרב בני לאו השתתף בהפגנת ההמונים בתל אביב והיה לאחד הנואמים המרכזיים בה. במקביל נאם הרב יובל שרלו בהפגנה המקבילה בירושלים

חדשות כיפה אורי פולק 07/08/11 09:02 ז באב התשעא

הרב לאו: המחאה איננה סקטוריאלית – כולנו רוצים צדק חברתי
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

"זכותנו על הארץ הזאת מותנית בצדק חברתי. המדינה הזו כבר לא מדינה יהודית בצורה ההתנהלות שלו, אבל אנחנו נמצאים ערב תיקון חברתי" - כך אמר אמש (ש') הרב בני לאו, ראש בית המדרש "בית מורשה", בדברים שנשא כאחד הנואמים המרכזיים וכנואם הדתי היחיד, בהפגנת ההמונים בתל אביב שהייתה אחד משיאיו של מאבק הדיור של השבועות האחרונים.

על פי הערכות המשטרה, להפגנת הענק שנערכה אמש בתל אביב הגיעו כ-300 אלף בני אדם. להפגנה המקבילה בירושלים הגיעו 20 אלף מפגינים, וכ-3,000 הפגינו בקריית שמונה, 1,000 בהוד השרון, 5,000 במודיעין ו-1,000 באילת.

הרב לאו התייחס בדבריו לכך שמחאת הדיור איננה סקטוריאלית וכי משתתפים בה דתיים וחילונים כאחד. "ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה", בירך הרב לאו, שציין כי בדרך כלל אין מברכים "שהחיינו" בתקופת "תשעת הימים", אך אמש, "מאות אלפים שיוצאים מהבית ועוד רבבות רבבות מצטרפים אליהם בכל רחבי הארץ, אנחנו מבינים שקרה משהו במדינה הזאת. באתי להגיד תודה רבה".

"אם הייתי יכול, הייתי עובר איתכם על כל דפי ספר הספרים ומראה איך שבעומק היהדות, מראשיתה, העם דורש צדק חברתי", סיכם הרב לאו את דבריו והדגיש בשנית כי "לא מקטלגים את המחאה הזו לשום סקטור - כולנו דורשים צדק חברתי".

הרב לאו לא היה הנציג היחיד של הציונות הדתית במחאת ההמונים. בהפגנת הענק שהתקיימה באותה השעה בירושלים, נאם הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה ומי שכבר הביע תמיכה במחאה. "זאת לא הפגנת "נגד" אלא הפגנת "בעד"", הדגיש הרב שרלו, "אנחנו מתכנסים כאן למען שינוי סדרי עדיפויות של מדינת ישראל. אדוני ראש הממשלה, אל תטעה כמנהיגים קודמים לחבק את האנשים האלה שאלת הצדק, המשפט החסד והרחמים הם בבסיס סדר היום".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן