הרב לאו: הבנות הדתיות יודעות שהאיסור ללכת לצבא איננו אמיתי

1,200 תלמידות דתיות השתתפו בכנס של "אלומה", לקראת גיוסן לצה"ל. ראש אכ"א הגיעה לאירוע, אך במערכת החינוך הדתית העדיפו להתעלם. הרב בני לאו: "הבנות מצביעות ברגליים"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 06/11/13 15:43 ג בכסלו התשעד

הרב לאו: הבנות הדתיות יודעות שהאיסור ללכת לצבא איננו אמיתי
דובר צהל, צילום: דובר צהל

1,200 תלמידות דתיות השתתפו היום (ד‘) בכנס של ארגון ”אלומה“, המקדם את גיוס הנשים הדתיות לצה“ל. בכנס השנתי של אלומה, שהתקיים היום בתל אביב, הציגו בארגון את האפשרויות השונות העומדות בפני הבנות הדתיות על מדים.

באירוע השתתפה גם ראש אגף כוח האדם בצה“ל, אלוף אורנה ברביבאי, יועצת הרמטכ“ל לענייני נשים, תא“ל רחלי טבת-ויזל וקצינים נוספים בצה“ל העוסקים בנושא.

הרב בני לאו, שהשתתף אף הוא באירוע, טען היום בעמוד הפייסבוק שלו כי דווקא מערכת החינוך הדתית בלטה בהיעדרה. ”רבים מראשי האולפנות של הבנות הללו מעדיפים לא לראות ולא לדעת. אסור ללכת לצבא - נקודה. הבנות מצביעות ברגלים. רבות מקבלות גיבוי מלא מהבית ומהסביבה. הצבא ערוך לקראתן בצורה מלאה“, כתב הרב לאו.

לדבריו, ”ארגון ’אלומה‘ מלווה אותן בכל פרק משלב בחירת המקצוע הצבאי ועד לשחרור. אך ברוב מוסדות החינוך אסור להכניס את ’אלומה‘ בדלת הראשית“.

עוד ציין הרב לאו כי ”הנוער הזה לא משקר ולא מזייף. הבנות יודעות שהאיסור ללכת לצבא אינו אמיתי. הן רוצות להיות שותפות בשליחות הציונית ומוצאות את הצבא כבית טוב וחם. ההנהגה החינוכית והרוחנית צריכה להתעורר. הבנות כבר כאן. הן תקבלנה את ברכתכם ואת הליווי שלכם בשמחה“.