הרב לאו: אפשר לדבר עם אבו-מאזן, אי אפשר לדבר עם החרדים?

הרב ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב, תוקף בחריפות את החרמת המפלגות החרדיות: "קוראים להם אחים ולא מוכנים לדבר איתם. אי אפשר להגיע לפתרון בהידברות?"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/03/13 12:44 א בניסן התשעג

הרב לאו: אפשר לדבר עם אבו-מאזן, אי אפשר לדבר עם החרדים?
matanya, צילום: matanya

הרב ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב, תוקף היום (ג‘) את החרמת המפלגות החרדיות מכניסה לקואליציה וטוען כי ניתן היה להגיע להידברות עם המפלגות החרדיות על מנת להגיע לעמק השווה, גם בנושא גיוס החרדים לצה“ל.

”אני מצר על המצב שנוצר. נוצר פער כזה בין המפלגות שיוצר משטמה ותחושה של נרדפות וחרם מצד המפלגות החרדיות“, אמר הרב לאו לרדיו ”גלי ישראל“, ”אנשים שמשולבים במערכות המדינה ותרמו מכשרונותיהם, בתיקי הממשלה ובועדת הכספים, שאיש לא חולק על הרצון הטוב או על היכולת - וכל זה נמנע מהם ואנחנו לא יודעים למה“.

לדברי הרב לאו, ”גם אם יש פער עצום בעניין שוויון בנטל, אני חושב שצריך לפחות לשבת ולדבר. אני לא שמעתי על מפגשים שהיו בין הצדדים, עם המפלגות החרדיות, עם ”יהדות התורה“ וש“ס שהיו בממשלה היוצאת לבין החלק שדורש שיוויון בנטל - ”הבית היהודי“ ו“יש עתיד“. אפשר לשבת ביחד ולדבר“.

לדבריו, ”זה שהמפלגות החרדיות לא בקואליציה זה לא חרם, אלא זה שלא דיברו איתם מרגיש כאילו סימנו יעד מראש - הם לא יהיו שותפים איתנו. קוראים להם ”אחים“, מבינים את התרומה שלהם, ולא מדברים איתם. ישבנו עם אבו-מאזן, ישבנו עם סאדאת, אי אפשר לשבת עם החרדים ולשמוע מה הם אומרים ולנסות להגיע לפתרון?“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן