הרב לאו: "אל תבזבזו את הזמן על המנגלים"

רבה של תל אביב תקף בחריפות את הציבור החילוני בארה"ב, באומרו כי בתוך שלושה דורות תעלם הקהילה היהודית כמעט לחלוטין

חדשות כיפה אורי פולק 10/05/11 00:00 ו באייר התשעא

הרב לאו: "אל תבזבזו את הזמן על המנגלים"
matanya, צילום: matanya

רבה של העיר תל אביב יפו, הרב ישראל מאיר לאו, נשא הבוקר (ג') דברים לאחר התפילה החגיגית לרגל יום העצמאות, שהתקיימה במרכז הקהילתי בתל אביב. הרב לאו ביקר בדבריו בחריפות את הציבור היהודי-חילוני בארצות הברית, שלדבריו מהווה רוב הקהילה היהודית בחו"ל, זאת בשל אשמתו בתהליך ההתבוללות הפוקד את הקהילה היהודית בארה"ב.

"שני סטטיסטיקנים ערכו מחקר במשך שמונה שנים, והגיעו למסקנות הבאות: מכל 100 יהודים-חילונים של היום, יישארו בעוד שלושה דורות רק 5 יהודים. לעומת זאת, מכל 100 יהודים דתיים של היום, יהיו בעוד שלושה דורות 346 יהודים", ציין הרב לאו, שציטט מחקר הקובע כי 73% מהיהודים החילונים בארה"ב נישאים בנישואי תערובת, זאת לעומת רק 3% מהקבוצה הקרויה "דתיים מודרניים" הנישאים בנישואי תערובת.

"לזוג חילונים בישראל יש בממוצע 1.5 ילדים ואילו לזוג יהודי-דתי יש בממוצע 3.25 ילדים.הצירוף של נישואי תערובת וילודה נמוכה הוא שיביא לכך, ש-95% מהיהודים-החילונים בארה"ב יהפכו בתוך שלושה דורות ללא-יהודים", אמר הרב לאו.

עוד התייחס הרב לאו לחיבור היהודי של הישראלים בני זמננו, באומרו כי "לוחמי גולני וגבעתי, טייסי חיל האוויר ואנשי המודיעין הם חיילים מצוינים, אבל אינם יודעים מה כתוב בתוך התפילין ובתוך המזוזה". לטענתו, "הם גם אינם יודעים מה זו שמיטה ומה זה יובל".

בהתייחסות ליום העצמאות סיכם הרב לאו כי "באלפי בתי כנסת בכל הארץ יקיימו יום לימוד תורה, במקום לבזבז את הזמן על מנגלים".