הרב יצחק יוסף: מברך את רה"מ על דחיית הגשת חוק הגיור

הרב הראשי יצחק יוסף שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הודה לו על ´עמידתו האיתנה בעניין חוק הגיור´. "מברך על החלטתו להיענות לפנייתנו לגנוז את החוק החמור הזה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/10/14 10:14 כח בתשרי התשעה

הרב יצחק יוסף: מברך את רה"מ על דחיית הגשת חוק הגיור
דוברות המרכז האקדמי לב, צילום: דוברות המרכז האקדמי לב

יממה לאחר החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להתנגד לחוק הגיור, שלח הרב הראשי יצחק יוסף מכתב לרה"מ בו הודה לו על החלטתו זו. תחת הכותרת 'ברכת יישר כח על עמידתו האיתנה בעניין חוק הגיור' כתב הרב יוסף כי "ברצוני לברך את אדוני ראש הממשלה על החלטתו האמיצה בענין דחיית הגשת חוק הגיור, חוק שהיה גורם לפילוג בעם היהודי. ובזה נענה לפנייתנו לגנוז את החוק החמור הזה".

לדבריו, “במשך השנה האחרונה קיימנו פגישות רבות בענין חוק הגיור עם כל הגורמים הנוגעים בדבר, בהם הסברנו כי החוק המוצע יביא לידי התבוללות איומה בעם היהודי, בארץ ובגולה, גדולי הרבנים בארץ ובעולם לא היו מכירים בגיורים אלה, וכתוצאה מכך הייתה נגרמת התבוללות של גויים בקרב העם היהודי. עשרות רבנים, ובהם גם רבני הציונות הדתית, שללו את החוק מכל וכל. כבוד ראש הממשלה בהחלטתו זו מונע למעשה את הסכנה הזו ומסייע לאחדות עם ישראל.

גם ארגוני החרד"ל, דרך אמונה, מרכז הליב"ה ונאמני הרבנות הראשית בירכו על המהלך וקבעו כי "חוק הגיור נועד לפגוע במעמד הרבנות הראשית פגיעה אנושה, והיה מעודד גיורים פיקטיבים ללא קבלת עול תורה ומצוות. עמידתו האיתנה של כב' ראש הממשלה ראויה לשבח, ואנו מבקשים שימשיך בדרכו זו ויסכל את שאר החוקים הנרקמים, הפוגעים בצביונה היהודי של המדינה, כגון ערכי השבת והמשפחה היהודית. הרבנות הראשית והעומדים בראשה הם המובילים את הצביון היהודי בישראל, ולפיכך כל צעד בנושאים ממלכתיים הנוגע לזהות יהודית, חייב להיעשות בהובלתם ובתמיכתם".