הרב יצחק יוסף: לפיד גרוע מאבא שלו

הרב הראשי הספרדי תקף את שר האוצר על רקע גל החקיקה בנושא דת ומדינה: "אבא שלו היה מדבר הרבה, הבן עושה ולא רק מדבר". עיקר הביקורת על כוונת לפיד להעביר סמכויות מבתי הדין - לבתי משפט לענייני משפחה

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 25/11/13 11:40 כב בכסלו התשעד

הרב יצחק יוסף: לפיד גרוע מאבא שלו
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל, תקף את שר האוצר יאיר לפיד וטען בשיעורו השבועי כי הוא ”יותר גרוע מאביו“.

בהקלטה של הדברים שפורסמה היום (ב‘) בגלי צה“ל, מתוך שיעורו השבועי, אמר הרב יוסף על לפיד: ”אבא שלו היה מדבר הרבה, והבן, שר האוצר, יותר גרוע מאבא שלו... הוא עושה ולא רק מדבר. הוא מעלה הצעת חוק שבא לצמצמם את הכוח של בתי הדין הרבניים. להעביר כמה סמכויות חשובות מאוד לבתי משפט“.

”כל שני וחמישי הוא אתה שומע איזה חוק, חוקים בל ידעו. הם רוצים רק כותרות. הנה, עוד עשו משהו נגד הדת. לצערנו הרב ככה זה הלך. אני לא רוצה לדבר עכשיו, יש הרבה דברים שמעיקים“, המשיך הרב יוסף.

"חבל שמרן נפטר. אם מרן היה איתנו חי היינו יכולים לבוא, להתייעץ איתו, להשתמש בכוח שלו. אבל אותנו עזב לאנחות, מה יש לעשות?... אנחנו ניאבק על הדבר הזה, לא נשב בשקט על זה. איך אפשר כל שני וחמישי להעביר חוקים בממשלה שמקצצים בהם סמכויות של בתי הדין הרבניים. הקדוש ברוך הוא יחזיר אותם בתשובה שלמה", הוסיף הרב יוסף.