הרב יצחק יוסף: הרב שטרן מגלה פנים בתורה שלא כהלכה

בשיעור שמסר לאחרונה תקף הרב הראשי בחריפות את הרב אריה שטרן ואת הרב דוד סתיו בשל דעתם בנוגע לחוק הגיור. לשכת הרב יוסף: הרב מכיר ומוקיר את הרב אריה שטרן

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/02/15 21:31 כט בשבט התשעה

הרב יצחק יוסף: הרב שטרן מגלה פנים בתורה שלא כהלכה
לשכת הרב שטרן, צילום: לשכת הרב שטרן

הרב הראשי הספרדי ונשיא בתי הדין הרבניים, הרב יצחק יוסף, השמיע לאחרונה ביקורת חריפה וחסרת תקדים כנגד רבה של ירושלים הרב אריה שטרן אותו הוא מכנה כמי ש"מגלה פנים בתורה שלא כהלכה" וכנגד רבה של שוהם, הרב סתיו.

בהקלטה שפורסמה ב"כיכר השבת", נשמע הרב יוסף מבקר בחריפות את הרב שטרן במהלך שיעור שמסר: "נפגשתי עם הרב הראשי של ירושלים, מה הוא אומר לי? 'לא צריכים לקיים את התורה, הגרים, ולקבל את כל השבת. צריכים לשמור את השבת במידה מסוימת'. מה הפירוש? לעשות קידוש ואחר כך ללכת לשחק כדורגל וללכת לים, העיקר שיעשה קידוש".

"אמרתי לו 'מאיפה כבודו ממציא את זה?', הוא רב ראשי של ירושלים, הוא רב שלהם, מאיפה אתה ממציא את זה? לא צריך לקיים את כל השבת כולה? את כל המצוות כולן? איפה זה כתוב, קבלת מצוות זה חלק מעיקרי היהדות, מאיפה אתה ממציא?" ממשיך הרב יוסף בדבריו, "הוא אמר 'שיהיה מסורתי, זו הכוונה. שיהיה מסורתי', אתה מגלה פנים בתורה שלא כהלכה", קבע הרב יוסף.

בהמשך יוצא הרב יוסף גם נגד הרב דוד סתיו: "נפגשתי עם איזה רב עיר אחד, שלהם, הרב סתיו קוראים לו. אמרתי לו 'אתה רוצה לגייר את כל הילדים האלו?', הוא אמר לי 'לא את כולם, בשלב הראשון אני רוצה לגייר 20 אלף', למה אתה רוצה לגייר אותם? 'זה זכות שלהם, ילדים קטנים שיהיו ילדים, אפילו אם אחרי זה הוא יהיה רשע - יהיה לו גן עדן, יהיה לו עולם הבא, יכנס לגיהנום כמה זמן ואחר כך יכנס לגן עדן, אז זה זכות בשבילו, כשאתה יודע מראש שאביו ואמו הולכים לכנסייה וברור שהם מחללים שבת ואוכלים חזיר איזו זכות זו בשבילו?", תמה הרב יוסף.

הרב יוסף התייחס גם לסוגיית חוק הגיור: "הלכו ועשו חוק שרבני ערים יכולים לגייר, ואז עקפו אותי. הרב הראשי של ירושלים יכול לגייר, הרב הראשי של שוהם יכול לגייר - הם גיירו כבר כמה אנשים בערד, הסמכות של הרב הראשי לעצור את זה. נתתי הוראה ליו"ר מערך הגיור שכל הגיורים שהם עושים עכשיו אני לא חותם עליהם, אני לא מאשר, אם הבג"צ יחייב אותי לחתום, ירחם השם.. אני לא אחתום על דבר שהוא נגד ההלכה".

מלשכת הרב יוסף נמסר: הרב מכיר ומוקיר את הרב אריה שטרן ואת חיבוריו ההלכתיים והוא לומד בהם מעת לעת ובוודאי שאין לקשור בין ויכוח הלכתי סוער ככל שיהיה מתוך ריתחא דאורייתא בין תלמידי חכמים בתוך כתלי בית המדרש, לבין יחסי ההערכה ההדדית והידידות בין הרבנים.