הרב יצחק יוסף: החלטת הממשלה אינה מקובלת על הרבנות הראשית

מלשכתו של הרב יצחק יוסף הודיעו כי ההחלטה אינה מקובלת על הרבנות הראשית והרב הראשי יבקש לקיים דיון בנושא במועצת הרבנות הראשית בישיבה הקרובה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/11/14 14:14 ט בחשון התשעה

הרב יצחק יוסף: החלטת הממשלה אינה מקובלת על הרבנות הראשית
שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0, צילום: שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0

אכזבה ברבנות הראשית בעקבות אישור החלטת הממשלה בנושא חוק הגיור. מלשכתו של הרב יצחק יוסף הגיבו בשמו של הרב כי "החלטת הממשלה שהתקבלה היום בעניין הגיור איננה מקובלית הרבנות הראשית, יש בה משום הונאת הגר והיא תגרום עוול למתגיירים".

"כבוד הראשון לציון הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, יבקש לקיים דיון בנושא במועצת הרבנות הראשית לישראל בישיבתה הקרובה שם ייקבעו דרכי הפעולה לנוכח ההחלטה", הוסיפו בהודעה מלשכתו.

היום (א') בצהרים עברה החלטת הממשלה בנושא הגיור ברוב גדול, כמלבד השר אורי אריאל וראש הממשלה אישרו כל השרים את ההחלטה. הרבנים הראשיים הודיעו כבר בעבר כי לא יכירו בגיורים שיבוצעו בבתי הדין החדשים.

בפגישה ביום שלישי האחרון אמרו הרבנים הראשיים לנתניהו "הצעת הממשלה כפי שהיא כיום הרסנית ומפלגת את עם ישראל. הרבנות הראשית וכן מרבית הרבנים בעולם היהודי לא יכירו בגיורים שיבוצעו על פי ההחלטה, הצעת הממשלה חמורה לא פחות מהחוק ואין בכך כדי לייתן מענה לאיום על שלמות עם ישראל הניצב לפתחה של הממשלה".

הרבנים הוסיפו ואמרו כי "מערך הגיור הממלכתי של מדינת ישראל פועל בצורה מושלמת, והוא הוקם בעקבות מעשי שחיתות רבים שנגרמו כתוצאה מהאפשרות שניתנה בעבר לרבני ערים ויישובים לגייר ללא כל פיקוח. הפקעת הפיקוח ממערך הגיור הממלכתי של מדינת ישראל והפרטתו תעשה עוול למתגיירים הן בשל העובדה שהם לא יוכרו כיהודים והן בשל הפתח לשחיתות שעלול להיווצר".

"החלטת הממשלה הנוכחית תקרע קרע עמוק ותפלג את העם. המתגיירים על פי ההחלטה ייהפכו ליהודים סוג ב' כאשר במצב הנוכחי פתוחה בפניהם הדרך להתגייר על פי ההלכה וללא כל הכבדה מצד המערך הגיור הממלכתי", הוסיפו עוד. "איננו מעוניינים להיות חותמת גומי".