הרב יצחק יוסף: האבא אומר ללכת לישיבה תיכונית? לא להקשיב לו

הרב הראשי יצחק יוסף פסק כי אם בחור רוצה ללמוד בישיבה חרדית והוריו רוצים שילמד בישיבה תיכונית, הוא לא חייב לשמוע בקולם ואין בכך פגיעה בכיבוד אב ואם

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/08/14 13:53 טו באב התשעד

הרב יצחק יוסף: האבא אומר ללכת לישיבה תיכונית? לא להקשיב לו
שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0, צילום: שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0

הרב הראשי יצחק יוסף פסק כי בחור דתי שהוריו מבקשים שילמד בישיבה תיכונית, והוא רוצה ללכת ללמוד בישיבה חרדית, לא חייב לשמוע בקולם.

במהלך שיעור שמסר לאחרונה התייחס הרב יוסף לשאלה זו וקבע כי לא מדובר בעברה על 'כיבוד אב ואם' שכן "ישיבה קדושה זה למעלה מהכל", כך הובא באתר 'כיכר השבת'.

הרב יוסף הביא דוגמא לשאלה האם יש צורך בקיום מצוות כיבוד אב ואם בדברים שאין בהם הנאה לאב ואמר "בא הבן אומר לו 'אני רוצה ללמוד בישיבה קדושה, ישיבה חשובה - 'פורת יוסף', חזון עובדיה', ישיבה חשובה'. והאבא אומר 'לא, אתה תלך ל'ישיבת תיכונית', אתה צריך ללמוד בגרות, אתה צריך תואר', האם יש בזה כיבוד אב ואם? באה האמא ואומרת לבן 'אתה דתי, אתה צריך לשמוע לי, מצוות כיבוד אב ואם', גם האבא, פה הם יודעים לנפנף בדבר הזה - כיבוד אב ואם. בא הבן ושואל 'אני צריך לשמוע לאבא או לא?'".

"ההלכה היא שלא צריך לשמוע לאבא", קבע הרב יוסף. "אין בזה נגיעה ישירה לאבא. מה אכפת לך אתה איפה אני ילמד? ישיבה קדושה או ישיבה תיכונית?, ישיבה קדושה זה למעלה מהכל! אני רוצה לעסוק בתורה, נפשי חשקה בתורה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן