הרב יצחק יוסף: אסור לצלם את הפצועים וההרוגים

הראשון לציון התייחס לסוגיית הסרטונים והתמונות מזירות הפיגועים השונות וקרא להפסיק ולצלם פצועים והרוגים משום כבוד הבריות וכבוד המת

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/11/15 22:15 ז בכסלו התשעו

הרב יצחק יוסף: אסור לצלם את הפצועים וההרוגים
מחמוד עביד, תיעוד מבצעי מד"א, צילום: מחמוד עביד, תיעוד מבצעי מד"א

הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, יצא היום במכתב חריג ובו קרא להפסיק ולצלם את הפצועים וההרוגים בעת הפיגועים. "בהיות ובעת האחרונה רבו בעוונותינו הרבים מקרי רציחה על ידי אותם המרצחים הארורים בני ישמעאל ,ימ"ש, ובהיות ויש איזה אנשים אשר נוהגים שלא כהוגן ומצלמים ומפרסמים צילומים מהפצועים והנרצחים ופעמים אף מצלמים אדם גוסס או אפילו ששבק חיים לכל חי", נכתב במכתב.

כידוע, בגל הפיגועים האחרון התופעה הפכה למשמעותית יותר ויותר ולאחר כל פיגוע הופצו סרטונים מלאים של הזירה כמה שניות לאחר הפיגוע ולעתים של הפיגוע עצמו. הסרטונים נחשפו והועברו גם לידיהם של ילדים שראו את התמונות הקשות והמזעזעות.

"דבר זה אין רוח חכמים נוחה ממנו ויש לפרסם ולהודיע בשער בת רבים ולגנות בכל התוקף דבר זה, כי מלבד עגמת הנפש שיש בזה למשפחות, יש בכך גם משום חילול כבוד המת וחילול כבוד הבריות", פוסק הרב במכתבו ומביא לכך גם מקורות הלכתיים.

הרב יוסף מוסיף כי מלבד האיסור לצלם אותם יש להימנע גם מלפרסם ולצפות בהם, "ברור שעל פי דרך התורה ודרך המוסר אין לפרסם אותם, ויש להימנע מלצפות בצילומים אלה, והמזהיר והנזהר ירבה שלומם כנהר" כותב הרב ומאחל איחולי החלמה לפצועים ותנחומים למשפחות.

[embed]

]