הרב יצחק הלוי על פגישתו הראשונה ופגישתו האחרונה עם פרס ז"ל

יו"ר המפד"ל לשעבר מספר ל'כיפה' על שמעון פרס: "ראיתי את הכאב העמוק שלו ואת הרצון הגדול שלו שפולארד ישוחרר"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 28/09/16 08:44 כה באלול התשעו

הרב יצחק הלוי על פגישתו הראשונה ופגישתו האחרונה עם פרס ז"ל
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר המפדל לשעבר וח"כ לשעבר מטעם המפדל והאיחוד הלאומי, הרב יצחק לוי סיפר היום ל'כיפה' על מפגשיו האישיים עם הנשיא לשעבר שמעון פרס שהלך לעולמו הלילה.

"הפגישה האחרונה שלי עם פרס הייתה כשהוא כבר היה אחרי הנשיאות, אני גם הייתי גם כבר אחרי הקריירה הפוליטית שלי. נפגשו במפגש מסויים שיזם משרד התיירות. לפני הכנס ישנו ודיברנו על פרשת פולארד" מספר הרב לוי.

"הוא היה ראש הממשלה בזמן פולארד. הוא סיפר לי כמה דברים שאני חושב שהוא לא היה רוצה שאספר עכשיו בפרשה הזאת, על מה שקרה באותו לילה אבל אני ראיתי את הכאב העמוק שלו ואת הרצון הגדול שלו שפולארד ישוחרר. בהחלט היה אפשר להרגיש שיש לו הרבה הזדהות והרבה כאב מהעובדה שפולארד היה בכלא. זו הייתה הפעם האחרונה שפגשתי את פרס והשיחה שלנו הייתה על אותו הלילה שפולארד נעצר".

הרב הלוי, המשמש כיום כיו"ר הוועד המנהל במכללת חמדת הדרום, מספר גם על צעדיה הראשונים של ההתיישבות בשומרון, שנעשו בתמיכתו המלאה של פרס ז"ל. "אני הייתי במזכירות גרעין אלון מורה, רבין ופרס היו ראש הממשלה ושר הביטחון. הלכנו לדבר איתם בעניין עלייה לשומרון ולהפתעתי הרבה שמעון פרס תמך בנו יותר מאשר רבין בזמנו, אחר כך גם רבין הצטרף לתמיכה. אם אפשר להגיד על מישהו מהמערכת הפוליטית שהיה הראשון שהקים את ההתיישבות באלון מורה ובשומרון בכלל זה שמעון פרס".

"אני זוכר היטב את הפגישה הראשונה הזאת בתל אביב, ישבנו ודיברנו איתם ופרס נתן אישור והגרעין עלה לאלון מורה, שהיה היישוב הראשון, הוא היה אז בקדומים אבל קראו לו אלון מורה".