הרב יעקב שפירא הגיש מועמדותו לראשות רבנות ירושלים

הרב יעקב שפירא והרב משה חיים לאו הגישו מועמדותם לתפקיד רב העיר האשכנזי בירושלים. על תפקיד הרב הראשי הספרדי יתמודדו הרב אמסלם, הרב עמאר והרב טולדנו. בשעה 24:00 תסתיים הגשת המועמדויות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/10/14 21:38 יג בתשרי התשעה

הרב יעקב שפירא הגיש מועמדותו לראשות רבנות ירושלים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לקראת השעה 21:40 הערב (ג') הגיש ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא, את מועמדותו לתפקיד רב העיר האשכנזי בירושלים. כזכור, לפני כשבוע פורסם לראשונה ב'כיפה' כי הרב שפירא יתמודד לתפקיד, ואכן הערב הגיש את מועמדותו. בנוסף לרב שפירא, הגיש גם מועמד משמעותי נוסף את מועמדותו לפני זמן קצר. הרב משה חיים לאו, אחיו של הרב הראשי דוד לאו יתמודד אף הוא לתפקיד רב העיר האשכנזי בעיר.

על תפקיד הרב האשכנזי עם כן צפויה להתחולל מלחמה לא פשוטה, כשהרב לאו והרב אליהו שלזינגר יתמודדו כנציגי החרדים, והרב שטרן והרב שפירא יתמודדו כנציגי הציונות הדתית. על פי הסיכום כרגע עם הבית היהודי הרב שפירא יהיה נציג מדף, אשר יתמודד בפועל רק אם הרב שטרן לא יוכל להתמודד, זאת אם מועצת הרבנות הראשית לא תאשר את סמיכתו מחדש.

עד רגע כתיבת הידיעה (21:00) הגישו 15 רבנים את מועמדותם לתפקיד רב העיר האשכנזי והספרדי של ירושלים. המועמדים האשכנזים הינם הרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית, הרב משה חיים לאו והרב אליהו שלזינגר, רב העיר גילה, הנחשבים משמעותיים יותר במירוץ, ובנוסף גם הרב יהודה רוזנטל מבני ברק, הרב יהושע זנד, הרב אליהו דוד רוזנטל, המכהן כדיין בפתח תקווה, והרב אברהם חנוך קונטיינר ראש מוסדות מרכז תורה אוסטרובצא.

הרבנים הספרדים הינם הרב הראשי לשעבר הרב שלמה עמאר, הרב חיים אמסלם, הרב מרדכי טולדנו שהינו קרוב משפחתם של הרבנים אברהם ויצחק יוסף, הרב מרדכי מלכה, הרב משה ממן, המשמש דיין בבית הדין לגיור, והרב מרדכי ענתבי מבית הכרם והרב יהודה חייק.

בנוסף למועמדים אלו צפויים להגיע עוד רבנים בודדים הצפויים להגיש מועמדותם לתפקיד רב העיר ירושלים, אך אלו לא צפויים כפי הנראה להוות כוח משמעותי במירוץ לרבנות הראשית.

בסופו של דבר כפי הנראה כרגע, התחרות המשמעותית צפויה להיות בין הרב משה חיים לאו, הרב אריה שטרן, הרב יעקב שפירא והרב אליהו שלזינגר בצד האשכנזי, והרב שלמה עמאר, הרב חיים אמסלם והרב מרדכי טולדנו בצד הספרדי.

כפי שפורסם היום (ג') ב'כיפה' גורמים שונים במועצת העיר ירושלים יצאו נגד מועמדותו של הרב שפירא לתפקיד רב העיר, וטענו כי לא יתמכו בו. יחד עם זאת, כל עוד הרב שטרן נמצא במירוץ, הציונות הדתית תתאחד סביב מועמדותו ולא מועמדות הרב שפירא.

כרגע, מה שעומד בדרכו של הרב שטרן במירוץ לרבנות ירושלים הוא אישור סמיכתו מחדש בידי מועצת הרבנות הראשית בעקבות הוראת היועץ המשפטי לממשלה. גורמים במועצת הרבנות טוענים כי המועצה לא תתכנס לאשר את סמיכתו עד יום ראשון הקרוב, תאריך הדד ליין של היועמ"ש, ובעקבות הבחירות המתקרבות, רק שבוע לאחר סיום חג הסוכות, הזמן דוחק מאוד.