הרב יעקב יוסף ביקש לכתוב על מצבתו: "פה נטמן עבדך בן אמתך"

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, ספד לרב יעקב יוסף ואמר כי "פטירתו היא אבידה עצומה לעם ישראל". בצוואתו הביע התנגדות לשירות לאומי ולפנייה אל בתי המשפט בישראל

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/04/13 17:26 ב באייר התשעג

הרב יעקב יוסף ביקש לכתוב על מצבתו: "פה נטמן עבדך בן אמתך"
צילום מסך, ערוץ 10, צילום: צילום מסך, ערוץ 10

הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, ספד היום (ו‘) לרב יעקב יוסף ז“ל, שנפטר בבית החולים הדסה עין כרם לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן.

"רבי יעקב היה תלמיד חכם עצום ובעל שיעור קומה תורני והלכתי. פטירתו היא אבידה עצומה לעם ישראל, לארץ ישראל ולעולם ההלכה והפסיקה הספרדי. האמת הייתה נר לרגליו. לא פעם מצא עצמו מעברו האחד של הנהר, וכל העולם מהעבר השני - אך הוא דבק באמת הפנימית שלו ולא ויתר", אמר הרב מצגר.

"אהבתו לארץ ישראל הייתה עצומה והצטער צער רב על כל שעל מאדמת ארץ ישראל שהוחזר כאילו היה יהלום יקר ערך שאבד, וזעק על כך מקירות ליבו“, הוסיף הרב מצגר, שאמר כי ”צניעותו המופלגת היתה מן המפורסמות וכל ימיו הסתפק במועט. הוא דאג לחינוכם של ילדי וילדות ישראל, ובעיקר כאב את כאבה של כל בת ישראל ספרדייה שנאלצה להתמודד מול גל מחסומים וקשיים שהוערמו בדרכה להתקבל למוסד חינוכי - וקידש על כך מאבק ציבורי".

הרב יעקב יוסף הותיר אחריו צוואה רוחנית שמסר למקובל הרב יעקב עדס, בה ביקש מהציבור שלא להספיד אותו בהלוויתו. כמו כן ביקש כי על מצבתו ייכתב: ”פה נטמן עבדך בן אמתך, יעקב חי בן מרגלית“.

בצוואתו, התנגד הרב יוסף לגיוס בנות לשירות הלאומי ואמר כי לא הביע את עמדתו זו בחייו מפני שחשש כי הציבור לא ישמע לכך, וכך הוא יאבד את ההשפעה עליהם. עוד הוא ביקש להבהיר בצוואתו, כי בעקבות ”פרשת עמנואל“, אפליית הבנות הספרדיות שהגיעה לבג“ץ, הוא קובע כי אין ללכת לבתי משפט אלא לפתור בעיות פנימיות בדרכים אחרות.