הרב יעקב אריאל: "חיל החינוך לא תורם למורל בצבא"

לדברי הרב: "בעת שגרה ובשעת מלחמה כמעט כל החיילים כולל החילוניים רוצים לשמוע מה אומרת מורשת ישראל ולא לינוק חלילה מדברים חסרי משמעות ותוכן יהודי"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/01/16 14:31 יא בשבט התשעו

הרב יעקב אריאל: "חיל החינוך לא תורם למורל בצבא"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הרב יעקב אריאל, תוקף את החלטת הרמטכ"ל לעקור את תחום תודעה יהודית מהרבנות הצבאית ולהקים גוף חדש תחת אכ"א בשיתוף עם חיל החינוך. "אין ספק בדבר כי ענף תודעה יהודית חייב להישאר ברבנות הצבאית".

בדבריו מדגיש הרב אריאל כי "כל מסגרת אחרת תקלקל ותחליש את הצבא, כי בעת שגרה ובשעת מלחמה כמעט כל החיילים כולל החילוניים רוצים לשמוע מה אומרת מורשת ישראל ולא לינוק חלילה מדברים חסרי משמעות ותוכן יהודי". בכך טוען הרב אריאל שתודעה יהודית לא תפעל ביעילות כאשר היא נמצאת בחיל חינוך, "חשוב להגיד דברים ברורים - חיל החינוך לא תורם למורל בצבא, הוא לוקח את החיילים לכנסיית הקבר ואפילו לא מקיים סיורים לכותל".

עוד אומר הרב אריאל כי "החיילים בצבא חייבים להרגיש הזדהות עם מורשת ישראל. צבא הגנה לישראל נאבק על הגנת ישראל אל מול אויביו וכרגע האויב המסוכן ביותר זהו האיסלאם הקיצוני שרוצה לעקור את היהדות. צריך לתת לחיילים את התחושה שהם מגנים על עם ישראל מול האויבים שרוצים לעקור את היהדות שלנו, ולכן אין תחליף לתודעה יהודית של הרבנות הצבאית".

הרב אריאל מבקש להוסיף כי התנהלות חסרת מורשת יהודית, תחליש את תפקודם של החיילים ושל הצבא: "כל דבר אחר רק מחליש את הצבא, ולא תורם למורל ולא להגברת הרוח הקרבית והצה"לית של הצבא ,אלא רק מחליש אותה. 95% מהחיילים זקוקים לתודעה יהודית שורשית שתרים את מורל החיילים ושתעזור לו להילחם עם הזדהות ואנרגיות רוחניות, שיידע שהוא המשך ממורשת ישראל".