הרב יעקב אריאל חוזר בו

בניגוד לדיווח שפורסם בכלי תקשורת אחרים, אומר הרב אריאל כי הוא מצר על הדברים וכי כיפה לא הפרה שום הסכם עמו והפרסום אודות הפרת ההסכם - בטעות יסודו

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/13 19:05 ל באב התשעג

הרב יעקב אריאל חוזר בו
יחצ, צילום: יחצ

הרב יעקב אריאל, רבה של רמת גן ומבכירי פורום "תקנה", מתייחס היום (ג‘) לדיווח שפורסם באתר אינטרנט מגזרי, לפיו, לכאורה, כיפה הפרה עמו סיכום בכך שפרסמה ראיון בלעדי שנערך איתו לפני כשנה, סביב פרשת הרב מוטי אלון.

בניגוד לדברים שפורסמו בכלי תקשורת אחרים אומר היום הרב אריאל כי הוא "מצר על הנזק שנגרם לאתר כיפה, ומבקש להבהיר כי סירובו של אתר כיפה להימנע מפרסום הראיון עימו, לא היה בו משום הפרת הסכם והפרסום אודות הפרת ההסכם בטעות יסודו".‬

גורמים בפורום "תקנה" אמרו היום לכיפה, כי מעולם לא היה סיכום לפיו הרב אריאל צריך לאשר את פרסומו של הראיון. וכי בשום שלב פורום "תקנה" לא ביקש שלא לפרסמו את הראיון בסמוך להכרעת גזר הדין.

עוזי ברוך, העורך הראשי של אתר ערוץ 7, ביקש שלא להגיב לדברי הרב אריאל

[embed]http://video.jew2go.co.il/Kipa/kipa/!tempRavARiel.flv[/embed]

הפרסום הבלעדי בכיפה, מאמש, עורר הדים באמצעי התקשורת המובילים בישראל, שהתייחסו בהרחבה לדברים שמסר הרב אריאל. בין היתר, במסגרת הראיון בכיפה, התייחס הרב אריאל למשפטו של הרב אלון, שמחר יגיע לכדי הכרעת דין, ואמר כי ”המשפט הזה לא מעניין אותי, פורום תקנה סיים את מלאכתו“. לטענת הרב אריאל, המקרים שהובאו בכתב האישום נגד הרב אלון הינם "דגי רקק" לעומת "לוויתנים" שהובאו בפני הפורום. "הקורבנות לא רוצים לחשוף את הדברים, פצעיהם שותתים דם והם לא רוצים לעמוד בחקירה צולבת ולהיחשף. בסיפורים אחרים יש התיישנות, יש חוסר רצון של המתלוננים להגיע למשטרה, ולכן הדברים הללו נמצאים בידי פורום 'תקנה'", הוא מסביר.

עוד אמר הרב אריאל בראיון כי "הרב אלון פגע בתלמידיו בצורה קשה מאוד לפני שנים רבות, והם נשאו אותה שנים רבות. זה פגע בהתפתחותם האישית. המתלוננים סיפרו לנו את הסיפור והוא הודה בעובדות, סיפר שזו מעידה חד פעמית, שזה לא יקרה יותר".

בהתייחס למעמדו של הרב אלון כיום, המליץ הרב אריאל לציבור הרחב שלא ללמוד ממנו, מתורתו או מדרכיו. "יש פה תופעה שדומה לשבתאות. גם כששבתאי צבי התאסלם, מעריציו לא האמינו לכך. אין מה לעשות עם חסידים שוטים, גם אם יגיד על יום לילה ועל לילה יום", הוא סיכם.