הרב יעקב אריאל: אסור ליהודים להגיע למירון בערב ל"ג בעומר

בלעדי: הרב אריאל תקף בחריפות את קיומן של החגיגות במוצאי שבת במירון מכיוון שמדובר בחילול שבת של אלפי שוטרים "מדוע הרבנים שותקים? המדורה גורמת לחילול שבת עצום"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/05/14 15:55 ח באייר התשעד

הרב יעקב אריאל: אסור ליהודים להגיע למירון בערב ל"ג בעומר
אלירן אביטל, צילום: אלירן אביטל

הרב יעקב אריאל תוקף בחריפות חסרת תקדים את קיומן של חגיגות ל"ג בעומר במירון, בהן צפויים להשתתף מאות אלפים, וקורא שלא להגיע לאירועים, מכיוון שהחגיגות כרוכות בחילול שבת של אלפי שוטרים. "אסור ליהודים להגיע למירון בערב ל"ג בעומר", קבע בראיון ל'כיפה'.

הרבנות הראשית קבעה השנה כי בשל ציון ל"ג בעומר במוצאי שבת על החגיגות להתבצע ביום ראשון אך החרדים מתעלמים מההוראה וממשיכים להתכונן לביצוע האירועים במוצאי שבת אף שהדבר כרוך בחילול שבת המוני של שוטרים. המפכ"ל יוחנן דנינו העביר תדריך בו ביקש לצמצם את חילול השבת למינימום אך הדבר לא יוכל להיעשות באופן מושלם.

"אפשר לעשות את החגיגות ביום וניתן לבצע את המדורות לקראת סיום היום, כך שהם יתחילו בל"ג בעומר וימשיכו לתוך הלילה", הוא אומר ל'כיפה'. "אני רוצה למחות בקול רם על כך שעושים את המדורה במירון במוצאי שבת. מדורה שמתקיימת בחצות הלילה במירון גורמת לחילול שבת עצום של אלפי שוטרים. אלפי היהודים שיגיעו שותפים באופן חד משמעי לחילול שבת".

הרב אריאל קרא שלא להגיע לאירועים ההמוניים במירון, אשר יצוינו במוצאי שבת והינם האירועים הגדולים ביותר בשנה מבחינת כמות אנשים. "כל יהודי שאכפת לו מהשבת שלא יגיע למירון במוצאי שבת. אם הציבור לא יבוא המארגנים ילמדו לקח ולא יבצעו את האירוע בשבת", אמר ותהה בזעם: "למה הרבנים שותקים?! המדורה גורמת לחילול שבת של יהודים והם לא אומרים מילה כדי לעצור את זה".

בנוסף הביע הרב רתיעה מקיומן של מדורות מרכזיות בערים וקבע כי עדיף לבצע מדורות רבות קטנות על פני מדורות גדולות. "העשן וזיהום האוויר פוגעים באנשים ובסביבה. אם עושים מדורות קטנות אין את הבעיה הזו ולא צריך לעשות מדורה ענקית. הצורה בה המדורות נעשות היום בארץ יצאה מכל פרופורציה וצריך לצמצם אותם".

עוד הוסיף כי "לא כל אחד צריך לעשות מדורה פרטית לחמישה אנשים ולא צריך להיות ער כל הלילה. אפשר לעשות מדורה קטנה שמסביבה יתגודדו אנשים שידברו דברי תוכן וטעם". הרב הדגיש כי בשום מצב אין לגנוב עצים, "אפשר לעשות את המדורות בעזרת גזם שמספקת המועצה או העירייה.