הרב יוסף על ח"כ שטרן: "גזען מחרף ומגדף"

הרב הראשי הספרדי לא אהב את הביקורות נגדו על התערבותו בפרשת 'הגט מצפת'. "ארגוני הנשים רוצים שנתיר להם כל מיני דברים. התבזיתי קבל עם ועולם. עשו אותי בית שמאי, מחמיר, כאילו לא הולך בדרך של אבא שלו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/02/17 14:26 יב בשבט התשעז

הרב יוסף על ח"כ שטרן: "גזען מחרף ומגדף"
דוברות הרבנות הראשית, צילום: דוברות הרבנות הראשית

הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, התייחס לראשונה על הביקורות נגדו בפרשת "הגט מצפת" ותקף את ארגוני הנשים, ח"כ אלעזר שטרן ואת הזרמים הליברלים.

בכנס דיינים שנערך בתחילת השבוע במלון כינר אמר הרב יוסף כי "ארגוני הנשים רוצים שנתיר להם כל מיני דברים. רבותי, לא לפחד! לא תגורו מפני איש, תהיו חזקים". כזכור, לפני כשנתיים וחצי, אישה שבעלה הוגדר כצמח במשך שבע שנים, תבעה וקיבלה גט על פי פסיקתו של בית הדין הרבני בצפת, פסיקה שהרב יוסף יצא נגדה וניסה לשנותה.

(צילום: דוברות הרבנות הראשית)

בעקבות התערבותו של הרב יוסף, ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד, תקף אותו ואמר שהוא מזלזל בו. בהמשך חזר בו שטרן מדבריו וטען שהדברים לא כוונו באופן אישי לרב הראשי. למרות זאת, התייחס הרב יוסף לדברים של חבר הכנסת והעיד שאת מה שהוא דורש מהדיינים הוא גם מבצע, "אני הרגשתי את זה על עצמי לפני כמה שבועות, כאשר התבזיתי קבל עם ועולם. התקשרו אלי מניו-יורק, מלונדון, הזדעזעו איך יש בכנסת, איזה אחד גזען ישב וחירף וגידף. אמרתי שאני מקיים בעצמי לא תגורו מפני איש. אני אקבל שכר בעולם הבא על כך שביישו אותי".

עוד הוסיף מרן הראשון לציון : "הם בכנסת ילמדו אותנו מה זה כוחא דהיתרא אלה שלא שומרים תורה ומצוות, ...הם יגידו לי? עשו אותי בית שמאי, מחמיר, כאילו לא הולך בדרך של אבא שלו. בהתייחס לבקורת על בתי הדין מצד גורמים ליברליים וארגוני הנשים השונים אמר הראשון לציון כי "דייני ישראל צריכים לפסוק הן בדיני אבן העזר והן בדיני חושן משפט והדגיש כי חייבים לפסוק ב-'כוחא דהיתרא' אבל לא כמו שמפרשים בחוץ ש-'הכול מותרין לך'. כל דיין חייב לפסוק לפי ההלכה הכתובה והמסורה בלי לסטות ימין ושמאל".

[embed]

]