הרב יוסף: מעריך ומוקיר את הרב אריה שטרן

הסערה סביב דבריו של הרב יצחק יוסף כנגד הרבנים שטרן וסתיו ממשיכה לעורר הדים אך מכיוון הרב שטרן עצמו מסרבים להיעלב

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 19/02/15 12:29 ל בשבט התשעה

הרב יוסף: מעריך ומוקיר את הרב אריה שטרן
שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0, צילום: שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0

דבריו של הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, כנגד הרב שטרן והרב סתיו ממשיכים לעורר הדים. במהלך שיעור הלכתי אמר הרב יוסף כי הרב שטרן מגלה פנים בתורה שלא כהלכה ותקף גם את הרב סתיו בנוגע לעמדותיהם בנושא חוק הגיור.

בארגון רבני צהר התייחסו למה שהם מכנים 'השתלחותו ברבנים של הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף': "לצערנו שכח הרב יצחק יוסף, שהוא הרב הראשי לישראל ואמור להיות רבם של כל רבני ישראל. כרב ראשי תפקידו להיות הראשון שמגן על כבודם של הרבנים ומקרה שגורם כלשהו מחלל ומבזה את אותם תלמידים חכמים". עוד הסיפו בארגון צהר, "מצער שדווקא הרב הראשי לישראל הוא זה שבוחר לא פעם לבזות ולהשפיל תלמידי חכמים, לפי הדברים הקשים שאמר הרב יוסף נגד רבה הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן ונגד רבה של העיר שוהם הרב דוד סתיו נראה כי הוא נותר איש ש"ס כפי שהיה ומתקשה להבין את תפקידו הרם והמכובד".

מכיוונו של הרב שטרן נשמע מסר פייסני התואם את דבריו של הרב דרורי ל'כיפה'. מלשכת הרה"ר הרב שטרן מוסרים כי "הובהר לרב שטרן כי הדברים היו במסגרת פלפולא של תורה באחד מהשיעורים של הרב יוסף ובוודאי לא כוונו לרבים אלא במסגרת מחלוקת הלכתית לגיטימית".

גם מלשכתו של הרב הראשי העבירו מסר שמנסה להעמיד את הדברים בפרופורציה. מלשכת הרב יוסף נמסר: "הרב מכיר ומוקיר את הרב אריה שטרן ואת חיבוריו ההלכתיים והוא לומד בהם מעת לעת ובוודאי שאין לקשור בין ויכוח הלכתי סוער ככל שיהיה מתוך ריתחא דאורייתא בין תלמידי חכמים בתוך כתלי בית המדרש, לבין יחסי ההערכה ההדדית והידידות בין הרבנים".