הרב יוסף: "ממצרים נגאלו גם אנשים עם מוגבלויות"

הרב הראשי ביקר במרכז 'עלה', אפה מצות עם החניכים ואמר "חג החירות הוא זמן טוב להשתחרר מכבלים ומחשבות שליליות על אנשים עם מוגבלויות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/04/17 13:31 ט בניסן התשעז

ילדי מרכז 'עלה' מירושלים פגשו אתמול (ג') את הרב הראשי הרב יצחק יוסף, הכינו עמו מצות, קבעו מזוזה ושמעו מעט דברי תורה לקראת חג הפסח.

הרב יוסף קיבל מאנשי המקום סקירה על המוגבלויות עמם מתמודדים חניכי המוסד ועל הטיפול בכל אחד ואחד מהם. אנשי המקצוע סיפרו על הפעילויות החינוכיות המתקיימות עם הילדים ועל היכולת שלהם להגיע להישגים משמעותיים מבחינה קוגניטיבית והתפתחותית.

במהלך הסיור השתתף הרב הראשי באפיית מצות ואף קבע מזוזה המרכז. לילדים ולאנשי הצוות הוא אמר כי "המפגש עם ילדים ודיירים עם מוגבלויות מטלטל אותך כאדם ומשאיר רושם עמוק על המחויבות שלנו כחברה לדאוג לאנשים עם מוגבלויות".

לדבריו, עלינו כחברה לשפר את יחסנו למען האחר, "אנחנו חייבים לעשות למען השונה בחברה כמו שגם מצווה אותנו התורה מספר פעמים. חג החירות הוא זמן טוב להשתחרר מכבלים ומחשבות שליליות על אנשים עם מוגבלויות. ממצרים נגאלו כולם ובוודאי שהיו בהם גם אנשים שסבלו ממוגבלויות עקב שיעבוד המצרים. בניסן נגאלו ובניסן עתידין להיגאל". הרב שיבח את צוות העובדים ואמר כי הוא התרשם שהצוות "עובד מתוך מסירות נפש ומחויבות עמוקים לשלומם וטובתם של הדיירים".

שלומית גרייבסקי, מנכ"ל 'עלה' בירושלים אמרה כי "היכולת לראות מעבר למציאות הפיזית ולהכיר באנשים ובנשמות המיוחדות של הילדים שלנו מדריכה אותנו כל יום ויום ומחייבת אותנו להיות אנשים טובים יותר שדואגים גם לשונה מאיתנו ולאנשים עם מוגבלויות בפרט. אני מודה לרב הראשי שכיבד אותנו. הילדים התרגשו מאוד לפגוש את הרב וגם הם זוכים לחגוג את חג הפסח בצורה אחרת ולהרגיש בני חורין ליום אחד".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן