הרב יוסף לנתניהו: בטל ההצבעה על חוק הגיור

הרב הראשי יצחק יוסף שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו ביקש לבטל את ההצבעה על הצעת חוק הגיור של שטרן. "מדובר בהצעה הרסנית ומעוררת מחלוקת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/07/14 07:29 טז בתמוז התשעד

הרב יוסף לנתניהו: בטל ההצבעה על חוק הגיור
שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0, צילום: שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0

הרב יצחק יוסף שלח אמש (א') מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע הרצון להעלות את חוק הגיור לאישור בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת היום (ב'), וביקש ממנו למנוע העלאת ההצעה להצבעה.

במכתבו כינה כבוד הרב את הצעת החוק של ח"כ שטרן "הרסנית" וכתב בין היתר: "למותר לציין את ההשלכות החמורות שיש לחקיקה מסוג זה ללא הסכמת הרבנות הראשית, העברת הצעת החוק האמורה תגרום לכך שבמדינת ישראל יווצר מצב של יהודים סוג ב' והפיכת הליך הגיור להליך שלא יהיה מקובל על ציבורים רבים, כתוצאה מכך, אנו כיהודים המצווים במצות "ואהבת את הגר" עלולים להיכשל חלילה בעוון של "הונאת הגר" כאשר בבואו להינשא ייתקל במכשולים של אי הכרה ביהדותו".

"אין לנו התנגדות להסדרת נושא הגיור במדינת ישראל חקיקה", מבהיר הרב יוסף. "אלא שבהצעת החוק האמורה מתיימרים המציעים לחוקק חוק בעל השלכה יהודית רחבה על ציבורים גדולים במדינה ללא הסכמת הרבנות הראשית ומערכת בתי הדין האמונים על נושא זה".

במכתבו ביקש מראש הממשלה למנוע את העלאת ההצעה האמורה ותחת זאת לגבש הצעה המוסכמת על הרבנות הראשית. בעת הזאת סיים הראשון לציון את מכתבו: "כאשר עם ישראל מותקף על ידי אויביו , עלינו להרבות באחדות פנימית, דיון בהצעה מעוררת מחלוקת בעת הזו אינו ראוי ולא תורם להגשמת מטרה זו".

כזכור, בשבועות האחרונים מנסים גורמים בכנסת להעלות את חוק הגיור להצבעה ללא הסכמת הצדדים. לאחרונה מנסה הרב חיים דרוקמן לגשר על הפערים אך כפי הנראה המגעים הגיעו למבוי סתום. ביום שני שעבר אמור היה החוק לעלות להצבעה אך ברגע האחרון ראש הממשלה מנע את הדבר בטענה כי אינו רוצה לפתוח בחזית נוספת מול השר נפתלי בנט, זאת על רקע פירוק שותפות 'הליכוד ביתנו' על ידי השר אביגדור ליברמן.

המכתב המלא:

(צילום: )

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן