הרב יהושע שפירא: הישיבות במצב הגרוע ביותר מאז קום המדינה

ראש ישיבת רמת גן מאשים כי בעוד הבית היהודי הבטיחו תקציבים, המצב נשאר חמור כפי שהיה. "דברים לא הגיעו לכלל מעשה. הדבר היחיד שמעניין את שר האוצר הוא תקציב הישיבות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/01/14 08:36 טו בשבט התשעד

הרב יהושע שפירא: הישיבות במצב הגרוע ביותר מאז קום המדינה
ויקיפקדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפקדיה ללא זכויות

ראש ישיבת רמת גן הרב יהושע שפירא התייחס לאחרונה למצב תקציב ישיבות ההסדר שאמור היה, על פי הבטחות חברי הכנסת של הבית היהודי, להסתדר, זאת על אף הקיצוץ העמוק שתוכנן.

"מצב הביקורת כיום חמור הרבה יותר משהיה לפני שבוע", הוא אמר במהלך שיעור בישיבה. "נכנסה שנת 2014 למניינם, לא נכנסו הסכמים חדשים ובינתיים הגרוע מכל חל. המצב כעת הוא הגרוע ביותר שהיה מאז קום המדינה".

בדצמבר אשתקד פורסם כי סיעות 'הבית היהודי' ו'יש עתיד' סיכמו כי תקציב הישיבות לשנת 2014 יישאר זהה, זאת על אף קיצוץ חד של 260 מיליון שקלים בתקציב לשנת 2013 וקיצוץ נוסף של 227 שקלים לשנת 2014. לבסוף סוכם בין שני המפלגות על הקטנת הקיצוץ בכ - 130 מיליון שקלים לשנת 2013 ויוזרם כסף על מנת לשמר את אותו התקציב ב - 2014.

"אומנם יש דיונים, דבר שלא היה קודם, ועלו הצעות טובות", אומר הרב, "אבל אף אחד לא הבטיח שהם יעברו והמצב יתוקן. מבקרים אותנו בצורה משולחת רסן ומרושעת באופן שאי אפשר לתאר. ניתנה רשות למשחית", הוסיף וטען כי גם בתחום הכלכלי הדברים שדווחו עדיין לא הגיעו לכלל מעשה. "הדבר היחיד שמעסיק את שר האוצר בתקציב זה ה - 0.3 של הישיבות. הוא עוסק בכך יותר מכל דבר אחר", האשים הרב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן