הרב יהודה גליק שובת רעב במחאה על הרחקתו מהר הבית

יו"ר הקרן למורשת הר הבית הורחק על ידי משטרת ישראל מהר הבית, ללא הגבלת זמן. בתגובה הוא החליט לפתוח השבוע בשביתת רעב, עד שיתאפשר לו לעלות למקום - או עד שיובא בפני שופט

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 04/11/13 11:42 א בכסלו התשעד

הרב יהודה גליק שובת רעב במחאה על הרחקתו מהר הבית
עמוד הפייסבוק של הרב יהודה גליק, צילום: עמוד הפייסבוק של הרב יהודה גליק

הרב יהודה גליק, יו״ר הקרן למורשת הר הבית, פתח בראשית השבוע בשביתת רעב, זאת לאחר שהוצא נגדו צו משטרתי המונע ממנו מלהכנס לשטח הר הבית - ללא הגבלת זמן. באותו צו נטען כי הרב גליק ”מסוכן“ ועלול לעורר מהומות באזור ולכן יש למנוע ממנו את הכניסה להר הבית.

גליק, בתגובה, החליט לפתוח בשביתת רעב - עד שיבוטל הצו נגדו, או לכל הפחות עד שיתאפשר לו לדון בעניינו בפני שופט. ”הר הבית הוא מרכז חיי מבחינה דתית מבחינה תודעתית ומבחינת מקור פרנסתי כמורה דרך וכבעל תואר שני בתולדות עם ישראל“, אומר הרב גליק, ”אחרי עשרות שנים שאני מדריך בהר הבית, ביום בהיר אחד החליטה משטרת ישראל לאסור עליי את הכניסה להר ללא כל נימוק וללא כל אפשרות ערעור. בלית ברירה פתחתי בשביתת רעב עד שיתנו לי להיכנס להר או יביאו אותי בפני שופט“.

החלטתו של הרב גליק עוררה התעניינות ברשת החברתית פייסבוק, כשחבריו שיתפו את תמונתו עם פתיחת שביתת הרעב. ”גליק לא מוצא חן בעיני אנשי הוואקף, ומשטרת ישראל מגבה אותם ומונעת את כניסתו להר“, כתב הרב חיים נבון, ”מעולם לא עליתי להר הבית. אבל זכותם של יהודים שמעוניינים בכך לעלות להר וגם להתפלל בו. המגבלות שמטילה עליהם המשטרה הן שערורייה טוטליטרית“.

גם שמואל שטח, מנכ“ל תנועת ”נאמני תורה ועבודה“, התייחס אף הוא לשביתת הרעב של גליק ואמר כי ”ביום שבו אנו עוסקים כל כך הרבה בהפגנה נגד/בעד נשות הכותל ראוי להסתכל מעט למעלה ולראות מה קורה על ההר. עליתי להר הבית למרות שאין לי שום כוונה לחמם את האזור הנפיץ הזה ואינני עסוק בחלומות משיחיים. הנקודה היא שהמצב שם צריך לעניין כל אדם שחופש הפולחן, זכויות אדם, כיבוד החוק ואחוות עמים הם נר לרגליו“.