הרב טאו על הבית היהודי, על ח"כ סמוטריץ´ ועל רוגל אלפר: "מלחמת קיום"

הרב צבי טאו קיים השבוע שיחה עם תלמידים והציג להם נתונים מתוך הצבא המציגים תמונה קשה של עלייה בפגיעה הרפואית אצל חיילות בגדודים המעורבים: "אף אמא לא תשלח את הבת שלה לצבא אם ייראו את הנתונים האלה"

חדשות כיפה משה מאירסדורף 31/03/17 10:48 ד בניסן התשעז

הרב טאו על הבית היהודי, על ח"כ סמוטריץ´ ועל רוגל אלפר: "מלחמת קיום"
באדיבות המצלם, צילום: באדיבות המצלם

השבוע, קיים נשיא ישיבת הר המור, הרב צבי טאו שיחה עם תלמידים על מה שמעסיק אותו באופן תדיר בחודשים האחרונים. במהלך השיחה שהקלטה ממנה הגיעה לידי 'כיפה' התייחס הרב למספר נושאים כשהעיקרי שבהם הבאת המידע של נתונים מתוך הצבא שמראים על פגיעה בריאותית בחיילות המשרתות בגדודים המעורבים.

"אז נשב בבית סוהר"

לידי הרב הגיעו מצגות של צה"ל, המסווגות כסודיות, המציגות עלייה משמעותית במחלות שונות בקרב החיילות והרב טאו הפציר בתלמידיו לעשות כל מה שניתן כדי שהמידע יגיע לציבור. כשנשאל על ידי התלמידים אם אין בכך עבירה על החוק ענה הרב טאו כי הוא לא מכריח אף אחד לעשות זאת, רק מי שמבין ומזדהה עם החשיבות של הנושא: "מי שחושב שהדבר הזה הוא של דבר מה בכך שיילך הביתה ולא יצטרף לפה. אנחנו נהיה עם שלושה אנשים שיישארו, אבל נחושים שמבינים את האמת, ומבינים את האסון ומבינים את החשיבות ומוכנים ללכת על זה עד הסוף"

"אז נשב בבית סוהר", הוסיף הרב טאו, "כי חשפנו את מה שהם לא רוצים שנחשוף שהציבור לא יידע. אף שיש עקרון מודרני מאוד 'זכות הציבור לדעת', אבל כנראה שבפוסט מודרנה כבר אין 'זכות הציבור לדעת'. זה רק מספיק שאחד או שנים או שלושה יודעים והם ינהלו את הכלל. אם אימהות היו רואות את זה איך נראות הבנות האלה אף אמא לא תשלח את הבת שלה לצבא".

על סמוטריץ': זה לא אישי. מקווה שימשיך בעשייתו

במהלך השיחה נשאל הרב טאו מדוע לא לפנות לחברי הכנסת ולהציג להם את הנתונים הסכים הרב כי זוהי 'דרך המלך' אך הסביר כי במצב הפוליטי הנוכחי אין מפלגה כזו שרתומה לרעיון: " אם היינו יכולים כמו שאמרו פה להפעיל את הפוליטיקאים? בחלום. הלוואי. בוודאי אם הייתה לנו מפלגה היה לנו מי שמייצג אותנו זה היה צריך להביא לאיום להפיל את הממשלה אם הדבר הזה לא יופסק ואז זה היה נפסק. זה דרך הטיפול הנורמטיבית, של חברה דמוקרטית, פרלמנטרית, עם מפלגות ועם נציג לכל דעה ועמדה. אבל זה לא קיים אצלנו".

הרב טאו גם התייחס לדברים שאמר כנגד הצעתו של חבר הכנסת סמוטריץ' להשהות את הגיוס של בני הישיבות והמכינות במחזור גיוס אחד על מנת להבהיר לצבא שיש מחיר למגמות החדשות שהוא מכניס. בהמשך לדבריו על כך שאין היום כוח פרלמנטרי שמחויב לנושא ופועל לתיקונו נשאל הרב מדוע תקף דווקא את חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שהוא בין הבודדים שפועל בתקיפות בנושא. הרב הבהיר שלא היה בכוונתו לתקוף את בצלאל אישית ולהפך הוא מקווה שהוא ימשיך בעשייתו בתחום וכך ראוי שינהגו כל חברי הכנסת שיכנסו לפעול בעניין חשוב זה.

עם זאת הרב חזר על דבריו שהוא חולק בתוקף על אמירתו ביחס לדחיית שירות וסובר שזה יכול להזיק למאבק אם בני נוער יטעו ויבינו לא נכון כאילו אנו נגד הצבא או שיש פה מלחמה של הדתיים. להפך הצבא זה העם שאנחנו חלק ממנו ומי שמזיק פה הם גורמים שמנסים להחליש את הצבא. ובגלל שהטעות נאמרה מפיו של איש ציבור הוא ראה לנכון להבהיר ולמחות בתקיפות.

"כתבה ליצנית"

לפני כשבועיים פרסם רוגל אלפר מאמר תחת הכותרת 'הרב טאו הוא בהמה'. במאמר 'הסביר' אלפר לרב כי כל המין האנושי הוא סוג של בהמה שהולכת אחר הדחפים הבסיסים שלה. במאמר כתב אלפר בין השאר: "בהמיות היא מתנה שנתן הטבע, שאין כח שמסוגל לשלול אותו ממנו", "כולנו חיות ובהמות עם דחפים בהמיים", "דחף טבעי שנוצר בתהליך האבולוציה", "שום הלכת צניעות לא מסוגלת להחליש את הדחף הבהמי שמפעם באדם".

(צילום: באדיבות המצלם)

מקורבים לרב טאו שהזדעזעו מכותרת המאמר ומתוכנו, הופתעו לגלות שהרב טאו מאוד שמח על המאמר כיון שהוא מדגיש בדיוק את נקודת המחלוקת ושם את עיקר העניין על השולחן. האם באמת 'כולנו בהמות' או שיש בבני אדם צד אלוקי שצריך לשלוט עליו. הרב טאו אף ביקש מתלמידיו להפיץ את המאמר. תלמידיו שהסתייגו מהפצת מאמר שכותרתו הרב טאו בהמה נענו: "הכבוד האישי שלי הוא לא מה שחשוב. זה מאמר שחובה להפיץ אותו ולדבר עליו".

בשיחה עם התלמידים התייחס הרב למאמר פעם נוספת ואמר: " איך כתב האלפר הזה, שכתב במוסף הארץ 'עיתון של האנשים החושבים' אתם יודעים, כשהוא מתנגד למה שאנחנו עושים אז הטיעונים שלו זה טיעונים שזה מצווה לקרוא את זה. כי זה מראה לך מה עומד מאחורי זה, איזה הגיון, איזה שפיות איזה נורמאליות. הוא עשה כתבה ליצנית. אז לוקחים נושא כזה והופכים אותו לליצנות בזמן שזה נוגע לקיום של צה"ל, לעצימות של צה"ל לחיי נפשות.

הבנות האלה מאבדות את כל פרצופן היהודי. את כל דמותן, הפקרות זה יוצר, איזה נזקים זה יוצר בנפש ובגוף. את כל זה אתה מראה בליצנות? זה עיתון של אנשים חושבים? זה האינטליגנציה שלנו? זה האקדמיה שלנו? זה דבר שהציבור חייב לדעת. עצם ליידע את הציבור זה הדבר היחידי שאנחנו יכולים לעשות".

"ריצת אמוק"

במהלך השיחה התייחס הרב להשפעה של קבוצה בחברה הישראלית שלמרות שכוחה קטן מאוד היא הצליחה להשפיע על הצבא באופן מסוכן: " הם תפוסים באיזה תפיסות מוזרות, מטורפות של ריצת אמוק. ריצת אמוק זה ריצה שאדם רץ לאיזו מטרה ללא זהירות, ללא שימת לב. הוא יכול להגיד להרוג אנשים בדרך, הוא יכול לדרוך על תינוקות. הוא לא ישים לב לשום דבר. הם רצים ריצת אמוק.

פה יש איזו קונסטלציה שהתברגו פה, של קבוצה קטנה, לא אחראית, קטנה במספר, לא עוברת את אחוז החסימה, עבדה בשקידה במשך עשרות שנים והתברגה בעמדות מפתח גם במשרד המשפטים, גם במשרד החינוך וגם במשרד הביטחון וגם בתקשורת על כל חלקיה של התקשורת. הכל בשיתוף פעולה מלא והם הולכים להשליט פה ערכים חדשים ולא מעניין אותם שום דבר אחר. וכל היתר זה ילידים, לא צריך לשאול אותם, פרימטיבים, הם פאסה, הם שייכים לעולם אחר. ומי שיודע שזה הרס חייב ללחום נגד זה. אנחנו בעיצומה של מלחמה. כי זה מלחמת תרבות, זה מלחמת קיום. כי זה נוגע לאנשים שמחזיקים את המושכות".