הרב טאו: מפלגת יחד בהרכבה הנוכחי הינה בניגוד לדעתי

פרסום ראשון: בהודעה חריגה שמוציא הערב הרב צבי טאו הוא מבהיר כי בניגוד לפרסומים בנושא, הוא מתנגד להרכבה של מפלגת יחד כרשימה מאוחדת עם עוצמה יהודית. "חובתה של מפלגה דתית היא בראש ובראשונה להיות תמיד דוברת אמת", מתח ביקורת על המפלגה. צפו במכתב בכתב ידו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/01/15 00:08 י בשבט התשעה

הרב טאו: מפלגת יחד בהרכבה הנוכחי הינה בניגוד לדעתי
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

בהודעה חריגה שהוציא הערב (ה') הרב צבי טאו, ראש ישיבת הר המור, שמפרסם דברים בתקשורת לעיתים נדירות ביותר, הוא מבהיר כי בניגוד לפרסומים של מפלגת יחד, הוא אינו תומך במפלגה המשותפת לעוצמה יהודית וליחד, וכי פרסומים אלו הינם שקריים.

"בניגוד למה שמשתמע בחלק מפרסומיה של מפלגת יחד כאילו דברים נעשו על דעתי ובהסכמתי,עלי להודיע לרבים שעצם הקמת מפלגה זו בהרכבה הנוכחי ובחירת נציגיה(אחרי הצטרפותה עם הנלהבים)נעשתה שלא על פי ושלא בהסכמתי אחרי שהודעתי מפורשות עוד ביום שלישי שאין לי איתה כל עסק".

"חובתה של מפלגה דתית היא בראש ובראשונה להיות תמיד דוברת אמת ברורה,מה גם בצעדה הראשון לצאתה לאויר העולם", הוסיף הרב טאו.

מדובר בהודעה חריגה ביותר כאמור, שכן הרב טאו ממעט ביותר להתבטא בתקשורת, דבר אשר מבהיר באופן חד משמעי כמה דעתו אינה נוחה מהצירוף של מפלגת עוצמה יהודית למפלגת יחד. במהלך היום ניסה הרב מאיר מזוז לגשר על הפערים עם הרב טאו, אך מתברר כי בסופו של דבר נעשה המהלך ללא אישורו של הרב טאו ובניגוד לדעתו.

דבר נוסף שמתברר הוא מידת השפעתו של הרב טאו על יוני שטבון. אומנם חבר הכנסת שטבון היה מתנגד חריף ביותר לאיחוד עם עוצמה יהודית, אך בסופו של דבר הוא יצא לאיחוד בין המפלגות, זאת מתברר בניגוד גמור לדעתו של הרב טאו.