הרב טאו: ייתכן שאמליץ על מפלגה לקראת הבחירות

ראש ישיבת הר המור נשאל האם ימליץ על מפלגה לקראת הבחירות לכנסת, והשיב כי הוא רואה זאת בחיוב. עם זאת הבהיר: "אמליץ על מפלגה רק אם תעמוד בקריטריונים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/01/15 21:23 כד בטבת התשעה

הרב טאו: ייתכן שאמליץ על מפלגה לקראת הבחירות
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

ביום רביעי פורסם ב'כיפה' כי הרב צבי טאו, ראש ישיבת הר המור, מסר למתפקדי הבית היהודי ששאלו אותו האם להצביע בפריימריז, כי אין שום מקום לעסוק במפלגת הבית היהודי כלל, וודאי שלא להצביע להם.

בעקבות הדברים, נשאל הרב טאו האם הוא מתכוון להמליץ על מפלגה בפומבי, ומהם הקריטריונים להצבעה בעד או נגד מפלגה כלשהי. לדברי מקורבים לרב הוא שוקל האם להמליץ בפומבי על מפלגה כלשהי, אך הזמן לכך עוד לא הגיע, וכרגע אין מפלגה אשר הוא רואה כמומלצת להצבעה.

לקראת הבחירות, אמר הרב טאו, ניתן לפנות אליו והוא ימליץ על המפלגה אותה הוא רואה כראויה לקולות הציונות הדתית, אך על מנת לקבל המלצה זו, המפלגה צריכה לעמוד בשלושה קריטריונים.

"המפלגה צריכה לחרוט על דגלה את חיזוק הצביון היהודי של המדינה ולעגן את הסטטוס קוו, להתחייב לתקן את החוקים שנחקקו נגד הדת והמדינה, וכן יחזקו את הרבנות הראשית ואת התורה", אמר הרב טאו בדברים שהובאו לידי 'כיפה'. את התנגדותו לבית היהודי הסביר הרב טאו בכך ש"הבית היהודי לא מקיימים עקרונות אלו אז אני לא תומך בהם".

בניגוד לשמועות, נאמר כי הרב טאו אינו תומך כרגע בש"ס או במפלגה אחרת, ולקראת הבחירות יידרש לסוגיה ויכריע בה. “מי שיחרוט על דגלו את עקרונות אלו אצביע לו", אמר הרב טאו.