הרב טאו חילק מאמר הקורא להצביע למפלגה "יראת שמיים"

במאמר של הרב אברום שפירא שחולק היום בישיבת הר המור בשמו של הרב טאו ושהגיע לידי "כיפה" ישנה קריאה ברורה להצביע למפלגה "יראת שמיים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/02/15 12:14 טו בשבט התשעה

הרב טאו חילק מאמר הקורא להצביע למפלגה "יראת שמיים"
נטעאל בנדל, צילום: נטעאל בנדל

אומנם באופן רשמי יצא ראש ישיבת הר המור הרב צבי טאו נגד מפלגת יחד "לאחר חיבורם עם הנלהבים", אך נראה כי הוא בהחלט תומך באופן שקט בהצבעה בעד מפלגת יחד.

לאחר עדויות של אנשים שטענו שהרב טאו קרא להצביע למפלגה, מגיע היום (ד') לידי 'כיפה' מאמר של הרב אברום שפירא זצ”ל, ראש ישיבת מרכז הרב, שחולק הבוקר בידי הרב טאו בו קורא הרב שפירא להצביע למפלגה יראת שמיים התומכת ביישוב ארץ ישראל.

"אסור להשתמט מלהשתתף בבחירות, יש להצביע רק לרשימה שכל חבריה מאמינים בה׳ ובתורתו הר׳ והם יראי שמיים ושומרי מצוות", כתב הרב שפירא והבהיר כי "אסור להצביע בעד רשימה שלא כל חבריה הם כאמור לעיל׳. וכי ייתכן למסור שמירת בבת עינינו לאנשים שלדידם אין זה צורך חשוב כלל, ואפילו ייתנו אלף הבטחות וערבויות, אין לזה ערך כלל׳".

מבחינת מפלגת יחד מדובר באקט נוסף של תמיכה במפלגה, זאת לאחר שבימים האחרונים הם עמלים לקבל תגובות של רבנים התומכים בה, זאת על מנת לנסות ולמשוך את קולות החרד"לים מהמפלגות האחרות למפלגת יחד. בימים האחרונים פורסם כי ביחד קיבלו את תמיכת הרב שמואל טל, הרב דוד חי הכהן ואחרים, זאת בנוסף לתמיכה גלויה של הרב דב ליאור.

מעבר לכך, מדובר כפי הנראה באחת הפעמים הבודדות בו מתייחס הרב טאו באופן רשמי לרב שפירא, לאחר שבסוף שנות ה-90 הוקמה הישיבה בעקבות פרישת קבוצת רבנים מישיבת מרכז הרב, בעיקר מכיוון שהיו הבדלי גישות בין הרב שפירא לרב טאו בנוגע לדגשים בלימודים התורניים. הפיצול לווה במתח רב בין שני המחנות ודעך עם הזמן. כפי הנראה המאמר של הרב שפירא גם יופץ בבתי הכנסת הציוניים דתיים ברחבי הארץ בשבת הקרובה.

(צילום: צילום עצמי)

(צילום: צילום עצמי)