הרב חנן פורת ז"ל הובא למנוחות

למעלה מעשרת אלפים בני אדם ליוו את הרב פורת למנוחת עולמים בבית העלמין שבכפר עציון. הרב דרוקמן: "זוהי לוויה לאומית וכלל ישראלית"

חדשות כיפה אורי פולק 05/10/11 12:24 ז בתשרי התשעב

הרב חנן פורת ז"ל הובא למנוחות
יחצ, צילום: יחצ

למעלה מ-10,000 בני אדם ליוו היום (ד') את הרב חנן פורת ז"ל, מראשי ההתיישבות, למנוחת עולמים. הרב פורת נטמן בבית העלמין בכפר עציון, לאחר שנפטר אתמול ממחלה קשה איתה התמודד בשנים האחרונות. בלוויה השתתפו אישי ציבור רבים וביניהם יו"ר הכנסת ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, שרים, חברי כנסת, רבנים וראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון.

יו"ר הכנסת ספד לרב פורת באומרו כי הוא היה "מהמעטים שהם אנשי חזון ומעש, שליח ציבור שפיו מלא שירה. מעטים הם אנשי החזון והמעש, ועוד יותר מעטים הם אנשי הרוח והמשוררים, שנותנים את עצמם בעשייה הפוליטית ובשליחות הציבורית. אך אתה, חנן, ידעת גם ידעת לעשות זאת. ידעת להיות שליח ציבור שפיו מלא שירה, להיות פרלמנטר מובהק שנפשו חולמת - שהרוח תמיד שורה בה. מורה דרך להמוני תלמידיו, זך ונקי, שמעורב בין הבריות וגם מורם מעם".

"קולך, חנן, נדם, אך קולה של שירתך עוד ילווה באהבתך העזה את העם הזה והארץ הזו שנים רבות", הוסיף ח"כ ריבלין, "באתי להיפרד בשם הכנסת ובשם העם בישראל. תחסר לנו מאד".

הרב חיים דרוקמן, יו"ר מרכז ישיבות "בני עקיבא", הדגיש בפתח דבריו כי "ההלוויה של חנן איננה לוויה פרטית. היא לא רק של המשפחה ואפילו לא רק של ידידים. זוהי לוויה לאומית וכלל ישראלית". הרב דרוקמן אמר כי הרב פורת היה "דמות לאומית שהסתלקה מעולמנו, דמות לאומית גדולה שכל כולה היתה קודש לעם ישראל ותורת ישראל".

"20 אנשים בני 90 לא היו מספיקים לעשות מה שחנן עשה ב-67 שנותיו", הוסיף הרב דרוקמן בדברי ההספד, "חנן עשה דברים גדולים שיש להם ערך נצחי, הוא חי חיים של קידוש השם. היה בחייו איש חזון אך גם איש מעשה שזה בדרך כלל צירוף נדיר".

רב היישוב כפר עציון, הרב אלישיב קנוהל, אמר כי "שעות לא יספיקו לספר מה שראוי לספר על חנן. בכיתי והתפללתי בראש השנה שהקב"ה יעשה לנו נס - אך לא זכינו. במקום שאתה כל כך אוהב, כאן בבית, אני מבקש ממך סליחה שלא נהגנו בך במספיק כבוד".