הרב חנן פורת הלך לעולמו

הרב פורת, מראשי גוש אמונים וממנהיגי ההתיישבות, נפטר לאחר מחלה קשה איתה התמודד בשנים האחרונות. בחודשים האחרונים קיימו תלמידיו תפילות רבות לרפואתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/11 13:23 ו בתשרי התשעב

הרב חנן פורת הלך לעולמו
Lior Golgher-cc-by, צילום: Lior Golgher-cc-by

הרב חנן פורת נפטר היום (ג') לאחר מחלה קשה, בעקבותיה צמצם בשנים האחרונות באורח ניכר את פעילותו הציבורית הענפה. בחודשים האחרונים קיימו תלמידיו ומוקיריו תפילות ציבוריות לרפואתו. הלוויתו תצא מחר בשעה 11:00 מבית העלמין אשר בקיבוץ כפר עציון. בן 67 היה במותו.

הרב חנן פורת, מראשי גוש אמונים וחבר כנסת מטעם מפלגות הימין השונות, נולד בשנת 1943 כחנן שפיצר בכפר פינס. הוא בוגר הישיבה התיכונית בכפר הרא"ה, ישיבת כרם דיבנה וישיבת מרכז הרב, בה הוסמך לרבנות. היה ממייסדיה הבולטים של ישיבת ההסדר "הר עציון" וממכללת הרצוג אשר באלון שבות ולימד בשנים האחרונות במכללת הרצוג, בישיבת בית אורות ובישיבת ההסדר במעלה אדומים.

הרב פורת שירת בחטיבת הצנחנים במסגרתה השתתף במלחמת ששת הימים בשחרור ירושלים. לאחר המלחמה היה מראשוני משחררי גוש עציון. במהלך מלחמת יום הכיפורים נפצע באורח קשה בתעלת סואץ ולאחר המלחמה ותהליך השיקום, היה ממקימי גוש אמונים וההתיישבות ביש"ע. הרב פורת נחשב לאחד מראשי ההתיישבות.

לאחר הסכם השלום בין ישראל למצרים, חבר אל יובל נאמן וגאולה כהן והקים את מפלגת התחייה, במסגרתה נבחר לכנסת בשנת 1981. בשנת 1983 חבר לפורשי המפד"ל להקמת סיעת מצ"ד אשר דגלה בשילוב המאבק למען ארץ ישראל עם המאבק למען התורה. ב-1984 פרש מהכנסת, אליה נבחר מחדש בשנת 1988 מטעם המפד"ל. בכנסת ה-14 כיהן הרב פורת כיו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת. בעקבות הסכם וואי פרשת מהמפד"ל ועבר למפלגת תקומה, שהייתה אז חלק מה"איחוד הלאומי". בשנת 1999 פרש מהכנסת ופינה את מקומו לח"כ צבי הנדל, אשר בעצמו פרש מהמפד"ל מתוך הזדהות עם הרב פורת.

מאז פרישתו מהפוליטיקה לימד הרב פורת במכללת הרצוג, בישיבת בית אורות ובישיבת ההסדר במעלה אדומים. שיעורי התנ"ך של הרב פורת מאופיינים בדרכו ללימוד התנ"ך "בגובה העיניים". הוא ייסד את העלון "מעט מן האור", בו הוא כותב את הטור הראשי שאף כונס לספרים. במהלך חייו הקים הרב פורת גם את תנועת החסד "אורות החסד", המספקת מוצרי מזון, חשמל ובגדים לנזקקים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן