הרב חיים נבון: צריך להוציא מהלקסיקון מושגים כמו זכות להורות

על רקע רציחתם של שני ילדים בידי אביהם, מתייחס הרב נבון לנושא ואומר "המעשה הזוועתי הזה סותר את יסודות הטבע והמוסר, והוא נורא מפסוקי החורבן המספרים על נשים שבישלו ואכלו את ילדיהן"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/06/14 10:03 יד בסיון התשעד

הרב חיים נבון: צריך להוציא מהלקסיקון מושגים כמו זכות להורות
הרב חיים נבון. צילום: מרים צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מרים צחי

"שלושה הורים רצחו השנה את ילדיהם. המעשה הזוועתי הזה סותר את יסודות הטבע והמוסר, והוא נורא מפסוקי החורבן המספרים על נשים שבישלו ואכלו את ילדיהן, שהרי לא נאמר שנשים אלו הרגו את ילדיהן, אלא שאכלו את גופות ילדיהן המתים. והן גם גוועו ברעב", כך אומר הרב חיים נבון בתגובה על רציחתם של שני ילדים בידי אביהם הלילה במושב סמוך לרמלה.

גבר ממושב ישרש שליד רמלה הגיע הלילה (ה') לתחנת המשטרה ברמלה כשהוא מגואל בדם ודיווח כי רצח את שני ילדיו, נערה בת 12 וילד בן 10. האיש הודה כי דקר אותם למוות לאחר שהגיעו אמש (ד') מארצות הברית. מדובר כאמור על הרצח השלישי של ילדים בידי אביהם בשנה האחרונה, בספטמבר האחרון קפץ אלי גור מגג בניין עם שני ילדיו. קרינה בריל רצחה אף היא את שני ילדיה בביתם בירושלים.

"איך אפשר להעלות על הדעת אב שהורג את ילדיו כדי לנקום בגרושתו?! שמים, בקשו רחמים עלינו", אומר הרב נבון ומבהיר: "באקלים הרצחני הזה, צריך להוציא מהלקסיקון מושגים כמו ״זכות להורות״. לאף אחד אין זכות כזו".

"ילדים לא נועדו למלא פונקציה בחיי הוריהם. לפי ההלכה, להורים יש רק חובות כלפי ילדיהם: חובה להולידם, חובה לגדלם ולחנכם ולטפחם. גם לילדים יש כמובן חובות כלפי הוריהם".