הרב חיים נבון: פעילות המשטרה נגד מורים רוחניים פסולה

על רקע מעצרם של פעילי להב"ה, ובראשם יו"ר הארגון בנצי גופשטיין, טוען הרב חיים נבון כי בעוד הפעילות נגד הפעילים הפוגעים בערבים לגיטימית ומומלצת, הפעולה המשטרתית נגד המורים הרוחניים של התנועה פסולה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/12/14 10:55 כה בכסלו התשעה

הרב חיים נבון: פעילות המשטרה נגד מורים רוחניים פסולה
הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי

אתמול (ג') הוארך מעצרם של פעילי ארגון להב"ה ובראשם יו"ר הארגון בנצי גופשטיין במספר ימים. על רקע מעצרם טוען הרב חיים נבון כי בעוד שנגד הפעילים בשטח הפוגעים בערבים בפעולות תג מחיר ובפעולות נוספות צריך לפעול בכל עוצמת הכוח, הפעילות נגד המורים הרוחניים של התנועה אינה לגיטימית ופסולה מעיקרה בשל הפגיעה בחופש הביטוי.

"איני יודע מה מידת האשמה של העצורים, אם בכלל, ולכן אינני מתייחס אליהם באופן אישי אלא לשאלה העקרונית", מבהיר הרב נבון. "יש בישראל קבוצה קטנה של כמה עשרות בריונים שפוגעים בערבים, בין היתר בפעולות "תג מחיר". הטיפול בהם מוטל על המשטרה והשב"כ. צריך לתפוס את הצעירים הללו ולהעניש אותם כדין. אין לייצר סימטריה כוזבת בין הטרור הערבי הרצחני והמאורגן, הנתמך על ידי רוב הפלשתינים, לבין הפשעים המכוערים של חבורה יהודית קטנה, שכמעט כל יהודי סולד מהם”.

"את קבוצת הבריונים הקטנה עוטפת קבוצה קצת יותר גדולה שמעניקה להם תמיכה חינוכית ורוחנית”, הוא ממשיך ומסביר. "עם הקבוצה הזו צריך להתמודד באותו אופן: בשדה החינוכי והרוחני".

"פעולה משטרתית נחוצה מאוד כנגד הפושעים הפוגעים בערבים, אך פסולה כשהיא באה כנגד מוריהם הרוחניים. משטרה לא יכולה לעצור את הרוח. כל עוד אין מדובר בארגון ובהדרכה לפעולות ממשיות, אלא בתמיכה רוחנית בלבד, ההתמודדות אינה מוטלת לפתחה של המשטרה, אלא לפתחנו-שלנו, הרבנים והמורים”.

"אנחנו צריכים לחזור ולשנן לתלמידינו: השקפת העולם של התורה בנויה על אהבה ולא על שנאה. לפעמים צריך להתעמת ואפילו לשנוא, אך זה אינו היסוד של השקפת העולם התורנית, אלא חריג מדאיב. בפרט יש להיזהר מפגיעה בחפים מפשע. מעשה כזה הוא פשע, ואם נעשה בשם התורה - הוא גם פשע כלפיה”, מסכם הרב נבון.