הרב חיים נבון על דברי עופר וינטר: כבר מזמן מדובר במלחמת דת

הרב חיים נבון מגיב לתקיפות על דבריו של מח"ט גבעתי, שכתב ´שמע ישראל´ במכתב לפקודיו "לא הפכנו לאיראן, אלא לשוויץ"

חדשות כיפה חנן גרינווד כיפה 12/07/14 22:48 יד בתמוז התשעד

הרב חיים נבון על דברי עופר וינטר: כבר מזמן מדובר במלחמת דת
הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי

הרב חיים נבון מגיב הערב (מוצאי שבת) על התקיפות בעקבות דבריו של מח"ט גבעתי אל"מ עופר וינטר שכתב 'שמע ישראל' במכתב לפקודיו.

"אנשים מזדעזעים ממח"ט גבעתי, אל"מ עופר וינטר, שהעז לכתוב לחייליו: "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד", "כי ה' אלוקיכם ההולך עמכם להילחם לכם עם אויביכם". אוי-ואבוי! הוא הופך את הסכסוך למלחמת דת! אנחנו הופכים לאיראן!", כתב בדף הפייסבוק שלו.

הרב נבון פנה למקטרגים נגד דבריו של וינטר וכתב "תתרגלו למחשבה שלפי המחקרים רוב הישראלים הם מסורתיים או דתיים. הם מוצאים בפסוקים הללו נחמה וכוח בשעות קשות.

"שנית, כבר מזמן מדובר במלחמת דת. ליתר דיוק, מלחמה שיש בה יסוד דתי. שאלו את החמאס", הוסיף וכתב.

הרב נבון ציטט דברים שנכתבו ב'דף הקרבי' של גבעתי בתש"ח. "התחיל טיהור אדמת הדרום מקלגסי הפולשים... האדמה הקדושה של יהושע בן נון וכובשי כנען, שמשון הגיבור... בפראות שלוחה בערו שדות פלשת וקמת פלשתים, כפרים, כפרים ובוסתנים, ופלשתים נסו מזעם השמשונים..." "אריק חרבי תורישמו ידי צללו במים אדירים. היאורה, כלבי מצרים, היאורה" "כמשה רבנו מטה ידיו, המלך פארוק, נינו של פרעה, לא יבוא לאסוף גלליו, כי ימים רבים עברו מאז משה... את מכת הדם תלמדו מאתנו. צאצאי משה מכים בחושך מכת הריקבון והסירחון בשדות הקרב. אל מכת הדם הגדולה".

"מחבר הדפים הללו, אגב, היה המשורר אבא קובנר, איש השומר הצעיר", מבהיר הרב נבון. "אם משווים את דברי קובנר לדברי וינטר אפשר לראות שלא הפכנו לאיראן, אלא לשווייץ".