הרב חיים נבון: סיעת מרצ – נטורי מרצא

הרב נבון תוקף את הניסיון לאסור על הפרדה בין גברים לנשים באירועים פומביים. "אנשי מרצ הצהירו כל השנים 'נגד כפיה בעד חופש' והתכוונו לומר 'נגד כפיית הערכים שלך, בעד כפיית הערכים שלי'"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/05/14 16:18 כא באייר התשעד

הרב חיים נבון: סיעת מרצ – נטורי מרצא
הרב חיים נבון. צילום: מרים צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מרים צחי

הרב חיים נבון תוקף את הניסיון של סיעת מרצ ברעננה לאסור על הפרדה בין גברים לנשים באירועים פומביים.

הבוקר (ד') פורסם ב'כיפה' כי סיעת מרצ מקדמים חקיקת חוק עזר עירוני חדש יאסור על קיום תפילה עם מחיצת הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי, זאת בטענה כי מחיצה מהווה הדרת נשים וכי יש לאסור על כך במרחב הציבורי בעיר.

"אנשי מרצ יוזמים איסור על תפילה פומבית שיש בה הפרדה בין גברים לנשים, מה שאומר שכאשר אנשי מרצ הצהירו כל השנים 'נגד כפייה, בעד חופש' הם התכוונו לומר 'נגד כפיית הערכים שלך, בעד כפיית הערכים שלי'", אמר בתגובה הרב חיים נבון.

עוד הוסיף הרב ואמר "כאשר עיוותו את הפסוק 'צדיק באמונתו יחיה' לכדי הסיסמה 'איש באמונתו יחיה', הם למעשה התכוונו לומר: איש באמונתנו יחיה", והגדיר את אנשי סיעת מרצ "נטורי מרצא".

חקיקת חוק העזר באה על רקע אירועי חודש אייר בעיר רעננה, שם מקיימת העירייה תפילה ציבורית ברחבת יד הבנים הגדולה בעיר. אל התפילה מגיעים תושבים רבים, בהם גם שאינם דתיים, מאחר וזאת מיועדת להצלחת מדינת ישראל והתקבעה בנוף הציבורי בעיר.

מי שאהבו פחות את קיום האירוע השנתי היא סיעת מרצ בעיר שקבלה נגד הצבת מחיצה בין גברים לנשים בטענה כי זאת מדירה את הנשים מן המרחב הציבורי. עד הבחירות האחרונות הייתה סיעת מרצ כחלק ממפלגות האופוזיציה בעיר אולם מאחר ובבחירות המוניציפאליות האחרונות נבחרה לקואליציה, בכוונתה לחוקק לראשונה בישראל, חוק עזר עירוני שיאסור על הצבת מחיצת תפילה בין גברים לנשים במרחב הציבורי מחוץ לבתי הכנסת. סיעת הבית היהודי וגורמים בסיעת הליכוד בעיר צפויים להתנגד לחקיקה.

בסיעת מרצ הסבירו ואמרו כי "העידן בו נשים מודרות ומופרדות עוד לא הסתיים. זהו מאבק לא קל, נגד עמדות חשוכות ועתיקות ובעיקר נגד האדישות לזכויות הנשים ולנזק שתופעות ההפרדה גורמות. לצערנו יש גורמים גם בציבור החילוני שמקלים ראש בתופעה הזו. הבאנו את המחאה שלנו בצורה הכי ברורה בפני כל הנוגעים בדבר במסדרונות העירייה. נמשיך להיאבק כדי שלא יהיו עוד מחיצות, הפרדות, מושבים מיוחדים ושום צורה 'מיוחדת' כדי להפריד בין אנשים בעיר, ובכלל".