הרב חיים נבון נגד פרסומת בגדי הים של קסטרו: פרסומות מגעילות

המחאה נגד פרסומת בגדי הים של קסטרו מתרחבת. הרב חיים נבון: הייתי רוצה לחיות בחברה בה מנהלי תאגיד לא יעלו על דעתם לפרסם מודעות כאלו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/03/15 13:10 יא בניסן התשעה

הרב חיים נבון נגד פרסומת בגדי הים של קסטרו: פרסומות מגעילות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לאחר הפרסום ב'כיפה' על אודות מחאתם של תושבי קרית אונו, במקומות רבים בישראל זועמים על פרסומן של פרסומות בגדי הים של חברת קסטרו, בהן נראות דוגמניות בבגדים מינמליים.

הרב חיים נבון התייחס אף הוא לנושא, וכינה את הפרסומות 'מגעילות'. “הרחובות מלאים בפרסומות מגעילות של חברת קסטרו. ראיתי והתעצבתי. הייתי רוצה לחיות בחברה שבה מנהלי תאגיד לא יעלו על דעתם לפרסם מודעות כאלו, משום שהן יעוררו דחייה אצל הלקוחות. ואולי אף משום שגם מנהלי התאגיד הם בני אדם, וגם הם בטח רוצים לחיות באווירה נעימה ומכבדת ברחובות שלנו. הייתי רוצה".

לכיפה הגיעו ביממה האחרונה, לאחר פרסום הכתבה על אודות מחאתם של תושבי קרית אונו, ובראשם רב העיר הרב רצון ערוסי, נגד פרסומן של המודעות של חברת קסטרו, פניות מצד תושבים בערים רבות, אשר הביעו את מחאתם על הפרסומות הפרובוקטיביות של קסטרו, בהן נראות דוגמניות בבגדי ים לא צנועים בכל קנה מידה.

כזכור, אתמול פרסמנו כי תושבי קרית אונו זועמים בימים האחרונים בעקבות שלטי חוצות ומודעות של קסטרו. במכתב פומבי שנתלה ברחבי העיר כתבו התושבים, "אנו תושבי העיר קריית אונו מבקשים להביע את הזעזוע הקשה בפגיעה הבוטה בכבוד האישה על ידי הפרסום של רשת החנויות 'קסטרו", נכתב במודעות שפורסמו ברחבי העיר, בין היתר במודעות שכיסו את השלטים של קסטרו. “אנו, דתיים, מסורתיים ואף חילונים תושבי העיר רואים בכך פגישה קשה ברגשותיו של ציבור שלם. הדמוקרטיה קובעת כי ניתן להביע את חופש הדעה והדיבור, אך בשום פנים ואופן לא במחיר פגיעה ברגשותיו של ציבור שלם.

"במעשה זה יש כדי להפר את האיזון והסטטוס קוו (הבלתי כתוב) שהתקיים בעיר זו עד לזמן זה, איזון שאפשר חיים מתוך הדיות וכבוד דתיים לצד חילונים. פרסום זה אינו מאפשר לנו את היציאה לרחוב ופוגע בשגרת חיים ובחינוך ילדנו. אנו פונים לעיריית קרית אונו שתפנה לאלתר לאחראים על פרסום השלטים המדוברים ותדרוש את הסרתם לאלתר!”, מסכמים התושבים, כשעל המכתב חתומים רבנים בעיר בראשם רב העיר הרב רצון ערוסי.

בשיחה עם 'כיפה' הבהיר הרב ערוסי כי לא מדובר דווקא במחאה דתית, אלא במחאה נגד החפצה של ציבור הנשים, אשר נפגע מפרסום כזה. “ללא שום קשר להיבט דתי או חינוכי יש בעיה מאוד מרכזית בסיפור. כבר בשנות ה-70 רצו לשווק מכוניות ופרסמו נשים במצבים לא נעימים, ואכן קמו ארגוני נשים ובצדק מחו על הפגיעה בכבוד האישה. פתאום כעת עושה החברה משהו מתגרה כדי לעשות פרסום לעצמה. משתמשים בגופה של אישה כמקדם מכירות. כל אדם באשר הוא אדם צריך להתקומם. זו בושה וכלימה ללא קשר לחינוך או לדת".

בעקבות המחאה הציבורית, שכללה בין היתר מאות תלונות על דף הפייסבוק של החברה, הודיעו בקסטרו כי הם יסירו את המודעות מהשכונות בהם התושבים התלוננו.

מקסטרו נמסר:

"בפרסומת בגדי הים החדשה אנו מציגים את קולקציית הביקיני של קסטרו - קולקציה צעירה, קולית וסופר צבעונית.

ולכן גם בחרנו לצלם את נוי והדר, כוכבות צעירות שמתאימות לרוח הקולקציה, באוירה קיצית, אופטימית וכמובן במיקום הטבעי - בחוף הים.

במקומות שבהם קיבלנו תלונות נקודתיות החלפנו את השלטים ובמקומם פרסמנו שלטים של קו הילדים של קסטרו.

מאחלים קיץ אופטימי ושמח!”