הרב חיים נבון נגד דברי הרב אבינר: הוצאת שם רע

הרב נבון מגיב לדבריו של הרב אבינר אתמול ב'כיפה' בנוגע לבית היהודי ואומר כי מדובר ב"התגוללות אישית מכוערת נגד השר נפתלי בנט. זה לא לשם שמים, וזה אפילו לא מחלוקת. סתם הוצאת שם רע"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/10/14 10:50 כ בתשרי התשעה

הרב חיים נבון נגד דברי הרב אבינר: הוצאת שם רע
הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי

הרב חיים נבון תוקף את הרב שלמה אבינר בעקבות דבריו שהובאו ב'כיפה' אתמול (ב') נגד הבית היהודי. כזכור, אתמול טען הרב אבינר כי הבית היהודי הוא 'חצי דתי' וקבע כי המפלגה אינה ממלאת את תפקידה בנושא דת ומדינה. "הסיבה לכך הוא האישיות של העוסקים במלאכה. כבר בהתחלה נבחרה ח"כ חילונית, דבר שהוא די חריג, אך לא מטריד, כיון שהיו 12 ח"כ, הרי לנו מפלגה 1211 דתית ו1/12 חילונית. אבל למעשה, מי שמנהיג עתה בפועל את המפלגה הוא קוואדריומוירט של אנשים,על פיהם יישק דבר: יו"ר שהוא דתי למחצה, אותה ח"כ שהיא חילונית, היועץ הפוליטי שהוא דתי למחצה, ויועץ התקשורת שהוא חילוני. הרי מפלגה 87 חילונית ו81 דתית ,שפתה כי תירש גבירתה".

אתמול בערב פרסם הרב חיים נבון סטטוס בפייסבוק בו תקף בחריפות את הרב אבינר על דבריו. "שאלו אותי: מהו שורש המחלוקת בין החרד"לים לבין הציונות הדתית הקלאסית?", כתב והשיב " אלו ואלו מאמינים בשילוב הקודש והחול. המחלוקת היא בשאלה מהי הקומה הראשונה. דרכה הקלאסית של הציונות הדתית היא שדרך ארץ קדמה לתורה. כלומר: הקומה הראשונה צריכה להיות אנושיות טובה, לאומיות בריאה, ועליהן יש לבנות את קומת הקודש. החרד"לים, לעומת זאת, מאמינים שהקומה הראשונה צריכה להיות הקודש, ורק ממנו ינבע החול המקודש".

"לכן, למעשה, רבים מהם בזים לכל גילוי של חול בעולם, לכל דבר שלא נולד בבית המדרש, ומקבלים את עולם החול (למשל, ספרות, מוזיקה, פילוסופיה) רק בתיאוריה, כביטוי עתידי עילאי של עולם הקודש".

"כמובן, לא כל החרד"לים מצדדים בעמדה זו", הבהיר הרב נבון. "אבל היא מסבירה היטב את המחלוקת סביב דרכה של מפלגת הבית היהודי. נראה שהמפלגה מנסה היום לבנות קומה ראשונה של ישראליות מסורתית בריאה, שעליה ינבוט עולם הקודש. מתנגדי הדרך הזאת טוענים שיש לזקק ולטהר את הקומה הראשונה, ורק מתוך הקודש ינבוט החול".

"זוהי מחלוקת לגיטימית, ואלו ואלו דברי אלוהים חיים, והעתיד יאמר כמי ההלכה במחלוקת זו. אין לה קשר ישיר להתגוללות האישית המכוערת כנגד השר נפתלי בנט, לאמירות שהוא "חצי חילוני", ולשאר ההאשמות האישיות התוקפניות המופנות כלפיו. זה לא לשם שמים, וזה אפילו לא מחלוקת. סתם הוצאת שם רע", תקף הרב ישירות את דבריו של הרב אבינר.