הרב חיים נבון: מעולם לא היה שוויון בנטל ולעולם לא יהיה

אשליית השוויון מביאה לפתרון המשונה של שירות אזרחי: יצירת עוד אלפי משרות, מיותרות יותר או פחות, במימון המדינה ובפיקוחה כדי שהם לא ינוחו בזמן שאנחנו משרתים. בעיני זו אינה סיבה מספקת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/01/14 10:31 ו בשבט התשעד

הרב חיים נבון: מעולם לא היה שוויון בנטל ולעולם לא יהיה
הרב חיים נבון. צילום: מרים צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מרים צחי

הרב חיים נבון התייחס הבוקר לנושא השוויון בנטל ולכך שהשליחות בבתי חב"ד בחו"ל תוכר כשליחות לאומי. לדבריו "השלוחים בהחלט תורמים יותר מאשר הרבה מהמתנדבים בארץ. אלא שהתוצאה היא פרדוקסלית: חב״דניק יעשה מה שהוא עושה ממילא, ואחרי שנתיים יקבל מענק שחרור, כאילו היה חייל בגולני".

"הבעיה לא בחב״דניקים", כתב הרב בדף הפייסבוק שלו. "אלא בעצם המוסד של שירות לאומי או אזרחי. השאלה היא האם רוצים 'שוויון בנטל', שמעולם לא היה ולעולם לא יהיה, או שרוצים עוד חרדים בצבא ובעבודה. אין שוויון בנטל. חייל בסיירת מטכ"ל נושא בנטל יותר מאשר אפסנאי בקריה. אנחנו צריכים לשאוף לא לשוויון בנטל, אלא להשתתפות בנטל".

עוד מוסיף הרב נבון ואומר כי "אשליית השוויון מביאה לפתרון המשונה של שירות אזרחי: יצירת עוד אלפי משרות, מיותרות יותר או פחות, במימון המדינה ובפיקוחה. למה? כדי שהם לא ינוחו בזמן שאנחנו משרתים. בעיני זו אינה סיבה מספקת".

"במקום זה", הוא מציע פתרון, "צריך לתגמל בנדיבות חרדים שיתגייסו ולשלול הטבות מאלו שאינם מתגייסים. מה יהיה עם אלו שלא יתגייסו? במקום לאלץ אותם לעבוד עבודות דחק יזומות ויקרות, או לממן את ההתנדבות שהם ממילא עושים, ולעורר התקוממות חרדית (לא מוצדקת) כנגד הגזירות, נתיר להם לעבוד החל מגיל 23, למשל. כך נקבל עוד חיילים ועוד עובדים בפחות הוצאות ממשלתיות - ובלי מלחמה פנימית מרה".