הרב חיים נבון: מי שקורא לחיילי צה"ל רוצחים עבר את גבול הסבירות

הרב נבון מתייחס לשיח בשמאל הקיצוני אודות אי סימטריה בין הנפגעים במבצע צוק איתן. "אנו צריכים להתנצל על שהשקענו מיליארדים במערכת הגנה על אזרחינו?

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/07/14 09:28 כה בתמוז התשעד

הרב חיים נבון: מי שקורא לחיילי צה"ל רוצחים עבר את גבול הסבירות
הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי

הרב חיים נבון מתייחס לטענות השמאל הקיצוני אודות תגובות חריפות במיוחד כלפיהם. “השמאל הקיצוני הקצין. מי שקורא לחיילי צה"ל רוצחים - עבר את גבול הסבירות. בואו נזכור שאם חיילי צה"ל היו מכריזים על שביתה של יום אחד, גם אתם הייתם שחוטים באותו ערב, יחד עם כולנו", הוא מסביר כשהוא מדגיש כי הוא מתייחס לתגובות הכעס הסבירות של אנשים נורמטיביים, ושולל כל גינוי של אלימות כנגד אנשי שמאל ובכלל.

הרב נבון מוסיף הסבר שני, משמעותי יותר בעיניו. “נסיבות המבצע הזה שונות ממבצעים קודמים. ממשלת ישראל הנוכחית היא כנראה הממשלה שהכי נרתעת משימוש בכוח צבאי בתולדות מדינת ישראל. היא נגררה לעימות הזה בעל כורחה, אחרי שעשתה הכול כדי להימנע ממנו. חמאסניקים חטפו לנו שלושה נערים - הממשלה סירבה לפגוע בחמאס עזה. גילינו שהם רצחו את נערינו - הממשלה סירבה לפעול בעזה. חמאס עזה התחיל לירות עלינו טילים - הממשלה הגיבה באופן נקודתי ומאופק. חמאס המשיך להפציץ אותנו - ממשלת ישראל הכריזה באופן חד-צדדי על הפסקת אש. ורק אז, כאשר חמאס הוסיף והגביר את הפצצותיו - הממשלה נאלצה להורות על כניסה לעזה. אם גם עכשיו יש אנשים שאינם מתייצבים מאחורי צה"ל, קשה מאוד מאוד להבין את המניעים שלהם”.

"הטענה שאין סימטריה בין הנפגעים שלנו ושלהם אינה טענה רלוונטית כלל”, הוא אומר. "באותה מידה אפשר היה לדרוש מממשלת ארה"ב לאכול את חניבעל לקטר, כדי לייצר סימטריה. האם אנחנו צריכים להתנצל על שהשקענו מיליארדים במערכת הגנה על אזרחינו, בזמן שהם השקיעו מיליארדים במנהרות טרור?”.

"חבריי אנשי השמאל, גם השמאל הקיצוני. אני מאמין לכם שאתם דואגים לישראל בלב שלם. אינני חושב ששמאלני הוא בוגד. חלילה! אך כשאתם תובעים כל העת מראשי המדינה לערוך חשבון נפש, שמא תחילו את הדרישה הזו גם על עצמכם", מסכם הרב נבון.