הרב חיים נבון: מי קובע מהו רצח קטן ומהו רצח גדול?

הרב חיים נבון מגיב לדבריו של חיים גורי לפיהם ´גדולי הרוצחים יצאו מהציונות הדתית´. "גורי מגדיר רצח שביצעו אנשי פלמ"ח כרצח קטן ורצח שביצעו יוצאי הציונות הדתית יוגדר כרצח גדול"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/11/14 13:01 יג בחשון התשעה

הרב חיים נבון: מי קובע מהו רצח קטן ומהו רצח גדול?
הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי

הבוקר אמר המשורר חיים גורי בגלי צה"ל כי 'גדולי הרוצחים יצאו מהציונות הדתית', ועורר זעם במגזר. בדף הפייסבוק שלו מגיב הרב חיים נבון לדברים וטוען כי גורי מגדיר רצח של חבריו לפלמ"ח כרצח קטן ורצח שבוצע בידי יוצאי הציונות הדתית כרצח גדול.

"ישראל הראל הזכיר בעבר שידידו של חיים גורי, מח״ט יוצא הפלמ״ח, הוא זה שבעקבות פקודותיו נורו בכפר קאסם 49 ערבים חפים מפשע", כותב הרב נבון ומותח ביקורת על ההגדרה של 'רצח גדול' לעומת רצח קטן':

"יהיו שיתהו בעקבות כך על מידת ההיגיון שבדברי גורי אבל אתם טועים; גורי לא אבחן, אלא הגדיר. רצח שביצעו אנשי פלמ״ח יוגדר כרצח קטן, שלא לומר: תקלה, ורצח שביצעו יוצאי הציונות הדתית יוגדר כרצח גדול. בדיוק לפי אותו היגיון שמגדיר כל גרפיטי של תג מחיר כסכנה לדמוקרטיה, וגרפיטי נאצה של אוהדי כדורגל כשובבות נעורים. הא, מי יוכל להחזיר אותנו לישראל היפה של פעם, לימי גנבות התרנגולות והקומזיצים והרציחות הקטנות", מסכם הרב נבון בציניות

הבוקר (ה') התייחס המשורר חיים גורי לפיגוע הדריסה בירושלים. לדבריו, אף שהשתתף בשחרור העיר העתיקה והר הבית במלחמת ששת הימים, "מדובר במעמד של פעם באלפי שנים. זה קורה. כבר אז הגיע אלינו אדם ימני וחיבק אותי. אחר כך הוא הפנה את גבו, הסתכל על כיפת הסלע ואמר 'מה הדבר הזה עושה פה?'. מה הוא עושה פה? הוא פה מאות שנים. הצד הזה פתאום מתגבר, הפייגלינים. אפשר ליצור דרך לקיום יחד והם אומרים שנקים את בית המקדש. אין דבר נורא כמו 'אש דת למו'".

גורי הוסיף ותקף, וחיבר בין פעילי הר הבית ליגאל עמיר ולברוך גולדשטיין. "לצערי הנורא הרוצחים הגדולים הגיעו מהמחנה של הציונות הדתית", הוא מאשים. "יגאל עמיר יימח שמו וברוך גולדשטיין שרצח אנשים לפנות בוקר במקום בו עמדו יצחק וישמעאל. לקחו נושא נפיץ שנמשך אלפי שנים וליבו אותו. ראיתי את הכניסה הראשונה לסילוואן. כבשנו עשרות ערים ערביות, למה צריך להיכנס לשייח' ג'ראח?"