הרב חיים נבון: לבחור מפלגה זה לא כמו לבחור כלה

הרב נבון מתייחס לחוקת הבית היהודי וטוען כי מתנגדיה טועים בטענה שהיא תשנה את המפלגה. "לבחור מפלגה זה לא כמו לבחור כלה, אלא פשוט דרך למקסם השפעה במישור הפוליטי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/09/14 09:02 טו באלול התשעד

הרב חיים נבון: לבחור מפלגה זה לא כמו לבחור כלה
הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי

"לבחור מפלגה זה לא כמו לבחור כלה", כך אומר הרב חיים נבון בהתייחסו לסכסוך בבית היהודי בנוגע לחוקה החדשה. לדבריו, “מתנגדי החוקה החדשה של הבית היהודי טוענים שהיא תרכך את האופי האידאולוגי החד של המפלגה, ותהפוך אותה למפלגה עממית גדולה. הטענה הזו נובעת בעיניי מטעות יסודית בנוגע לציפיות ממפלגה. טעות זו עצמה קשורה בבלבול עוד יותר עמוק במחשבת הציונות הדתית".

"המחשבה הסרוגה מבלבלת לעתים בין עם ישראל (שהוא יסוד זהותנו), לבין מדינת ישראל (שאותה אנו אוהבים), לבין מוסדות המדינה (שהם הכרח ארגוני וביורוקרטי)", כותב הרב נבון בפוסט בדף הפייסבוק שלו. "מפלגה שייכת למעגל השלישי. היא לא משאת נפש, אלא הכרח. היא לא אמורה להיות מוקד זהות, אלא מוסד פוליטי. לבחור מפלגה זה לא כמו לבחור כלה, אלא פשוט הדרך למקסם את ההשפעה של השקפותיך במישור הפוליטי”, מסביר הרב.

"כדי לעשות זאת צריך לכרות בריתות פוליטיות. גם הן אינן חתונה, אלא בסך הכל התאגדות מוגבלת. גם קואליציה היא ברית פוליטית, והטהרן המושלם יתעקש להישאר תמיד מחוץ לה. ואם יש הזדמנות נדירה למנף כוחות ולאגם ציבורים שונים כדי שהמפלגה הקרובה להשקפותיך תתחרה על ההנהגה - לא הייתי מהסס לרגע לתמוך במהלך כזה”.