הרב חיים נבון: לא הגון לדרוש רחבה ענקית כשאין מספיק רפורמים וקונסרבטיבים כדי למלא אותה

הרב נבון אומר כי רחבת 'עזרת ישראל' מתאימה לקהילה הלא אורתודוכסית בישראל וכי הויכוחים אודות הכותל הם תוצאה ישירה של מדיניות לא חכמה ומתנגחת בנשות הכותל

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 02/11/16 09:57 א בחשון התשעז

הרב חיים נבון: לא הגון לדרוש רחבה ענקית כשאין מספיק רפורמים וקונסרבטיבים כדי למלא אותה
הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי

"במשך שנים רבות נשות הכותל היו קבוצה קטנה מאוד ולא מוכּרת. עד שמישהו החליט לעשות מולן שרירים, והפך אותן ליקירותיה של יהדות ארצות הברית, ועל הדרך גם הפך את הכותל כולו למושאהּ של מחלוקת לוהטת" כתב הרב חיים נבון בעמוד הפייסבוק שלו לפני מספר דקות. "כל ניסיון של אורתודוקסים לדחוק באלימות את רגליהם של אחרים רק יעצים את אלו. תנו לנשות הכותל להתפלל כרצונן, ולחזור הביתה".

"מה לגבי הדרישות לרחבה רפורמית? אני חושב שהטיעון צריך להיות אחד ופשוט: אכן יש מקום גם לתפילות לא אורתודוקסיות בכותל, בסגנונות שונים, כי גם הם יהודים, ואנחנו רוצים אותם מזדהים אתנו ותומכים בנו. אלא שכבר יש מקום כזה, ברחבת 'עזרת ישראל'. בכל פעם שהייתי בכותל ראיתי את הרחבה הזו ריקה לגמרי. בינתיים, אין זה הגון לדרוש רחבה ענקית בזמן שאין מספיק רפורמים וקונסרבטיבים בישראל כדי למלא רחבה קטנה. אם תהיה מצוקת מקום יומיומית ברחבה הזו, נצטרך לפתור אותה. אני לא חושב שיהיה שם צפוף בעתיד הנראה לעין". הרב נבון הדגיש כי "ההתנגשויות בכותל המערבי הן תוצאה ישירה של מדיניות לא חכמה".

ח"כ יהודה גליק הגיב גם הוא לעימותים שהתרחשו הבוקר ברחבת הכותל ואמר כי "אין דבר יותר עצוב מיהודים נלחמים זה בזה בשם 'קדושת התורה' ובשם 'אהבת ישראל'". אמר גליק.

כפי שפרסמנו, צעדה של 200 מבני הקהילה הרפורמית והקונסרבטיבית יצאה הבוקר משער האשפות בליווי ספרי תורה והגיעה לרחבת הכותל בכוונה לקיים תפילה משותפת, מהומות אלימות פרצו במקום ונשים רפורמיות וקונסרבטיביות ניסו לפרוץ לרחבה עם ספרי תורה בידיהן.

בימים האחרונים הופצה ההודעה כי מתוכננת תהלוכת ספרי תורה ותפילה משותפת במחאה על חוסר היישום של החלטת הממשלה בנוגע למתווה הכותל ואי הכשרת רחבה שלישית המיועדת לתפילות משותפות של התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית. בינואר שנה שעברה, אישרה הממשלה את הקמתה של רחבה נוספת בתקציב של 35 מיליון שקלים.