הרב חיים נבון לאוניברסיטה העברית: השתגעתם?!

הרב נבון תוקף את החלטת האוניברסיטה העברית לקיים יום חופשה לכבוד חג המולד. את הטוענים שמדובר במעשה לגיטימי הוא שואל: "איך הייתם מרגישים לו ציינה האוניברסיטה את יום ההולדת של הרב כהנא?

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/12/14 17:35 א בטבת התשעה

הרב חיים נבון לאוניברסיטה העברית: השתגעתם?!
הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי

הרב חיים נבון תוקף את החלטת האוניברסיטה העברית לקיים יום חופשה ביום חמישי הקרוב לכבוד חג המולד. לדבריו, “האוניברסיטה העברית בירושלים צריכה לחגוג חגים עבריים בירושלים".

"האם לא נראה לכם מוזר שהאוניברסיטה העברית בירושלים תחגוג את יום הולדתו של ישו?”, פנה בשאלות למנהלי האוניברסיטה. “האם שיעור הסטודנטים הנוצרים באוניברסיטה עולה על חמישה אחוזים? האם שיעור הסטודנטים בעברית החוגגים את חג המולד אינו נמוך בהרבה משיעור הסטודנטים החוגגים את המימונה? למה השנה אין באוניברסיטה העברית חופשה ביום המימונה (השנה - כ"ג ניסן)? השתגעתם?”

בדבריו התייחס גם לאנשים הטוענים כי אין שום בעיה בכך שהאוניברסיטה חוגגת את חג המולד. “כמה קל לאנשים להיות סובלניים כלפי סמלים הנוגדים את אמונותיהם של אחרים”, כתב. "אתם אינכם מאמינים, ולפיכך לא מבינים למה כואב לאנשים שהאוניברסיטה העברית מציינת את יום ההולדת של ישו?”

"אם אתם טבעונים - איך הייתם מרגישים לו ציינה האוניברסיטה הטבעונית בחופשה כללית את יום השניצל הבינלאומי? אם אתם שמאלנים - איך הייתם מרגישים לו ציינה האוניברסיטה שלכם את יום ההולדת של הרב כהנא?”, הוא שואל.

"הרי מן הסתם אין באוניברסיטה פחות סטודנטים כהניסטים מאשר סטודנטים נוצרים. אינני יודע אם אי-פעם נרצח אדם בשמו של כהנא, בעוד בשמו של ישו נרצחו מאות מיליונים. רבים מהם יהודים"

"התלמידים הנוצרים מוזמנים כמובן לחגוג את חגם כרצונם. אני מכבד את אמונתם, ודאי יותר מאנשים הבזים לכל אמונה באשר היא, ורואים בה פולקלור חסר חשיבות, שלא שווה אפילו להתרגז עבורו. הנוצרים, כאמור, יחגגו כרצונם. אך האוניברסיטה העברית בירושלים צריכה לחגוג חגים עבריים בירושלים".

הבוקר פורסם ב'כיפה' כי באוניברסיטה העברית החליטו השנה שבמקביל לחג החנוכה המתקיים בימים אלו, יחגגו הסטודנטים גם את חג המולד הנוצרי, זאת למרות שרוב מוחלט של הסטודנטים הינם יהודיים או מוסלמים, ושכמות הנוצרים בישראל מזערית.

הוועדה המתמדת של האוניברסיטה הכריעה כי במקביל לחגים היהודיים, יציינו הסטודנטים גם את החגים הנוצריים והמוסלמים, בימי חופשה, וכך, ביום חמישי הקרוב יציינו באוניברסיטה את החג הנוצרי ביום חופשה מיוחד לסטודנטים. ביום החופשה לא יתקיימו בחינות או לימודים, זאת על מנת לאפשר לסטודנטים לחגוג את חג המולד, שאינו כזכור חג יהודי ולא נחגג בישראל כלל באופן רשמי.