הרב חיים נבון: חתירתו של פייגלין למנהיגות – פחות מתאימה ליהדות

הרב נבון מתייחס ליציאתו של משה פייגלין לדרך חדשה, וטוען כי החתירה האגרסיבית שלו למנהיגות אינה מתאימה לגישת היהדות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/01/15 16:13 טו בטבת התשעה

הרב חיים נבון: חתירתו של פייגלין למנהיגות – פחות מתאימה ליהדות
הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי

הרב חיים נבון מתייחס ליציאתו של משה פייגלין לדרך חדשה, וטוען כי החתירה האגרסיבית של חבר הכנסת אינה מתאימה ליהדות.

"ח"כ פייגלין אכן התגלה בקדנציה האחרונה כ'מלא הפתעות', כפי שאמר עליו נתניהו”, כתב הרב נבון בדף הפייסבוק שלו. "האידיאולוגיה הליברטריאנית שלו מקורית להפליא בישראל. הדימוי שלו כקיצוני שבימניים הוא די מקושקש. את התדמית המיליטנטית הוא קיבל לאו דווקא מדעותיו, אלא מהטקטיקה הפוליטית האגרסיבית שלו. במוקדה עומדת מילה אחת: "מנהיגות".

"פייגלין חתר מלכתחילה להשתלט על המפלגה המנהיגה ולהגיע בה לעמדת הנהגה, וכך להנהיג את עם ישראל, ברוח "מנהיגות יהודית". בכלל, בשנים האחרונות שומעים יותר ויותר דיבורים על מנהיגות, וסדנאות הנהגה, וכיתות ללימוד מנהיגות. וזה דווקא בעידן שבו המנהיגים משפיעים פחות ופחות, כי כל המערכות הופכות להיות שטוחות יותר, מבוזרות יותר, היררכיות פחות. בלוגר מוכשר יכול להשפיע היום לא פחות מחבר מערכת עיתון, וארגונים לא ממשלתיים הם המכתיבים את מדיניות הרווחה של ישראל”, הוא אומר.

"החתירה המודגשת למנהיגות ולהנהגה לא נראית לי מאוד יהודית, באשר מנהיגינו הנאצלים ביותר היו אלו שסירבו בתוקף לשרביט המנהיג (ראשון להם, כמובן, משה רבנו)”, כותב הרב נבון. "הרב עמיטל היה מספר על חסיד שבא לרבי ואמר: חלמתי שהחסידים ממנים אותי לאדמו"ר. אמר לו הרבי: בשביל שזה יקרה לא מספיק שאתה תחלום; צריך שהחסידים יחלמו. ובכן, החסידים של פייגלין לא חלמו. המחשבה שאפשר לשנות את עם ישראל מלמעלה לא הייתה נכונה, והיא רק מעוררת טינה בקרב הצאן הפוטנציאלי, שלא תמיד מתלהב מהרועה בעיני-עצמו".

"משה פייגלין יכול להיות ח"כ מצוין", ממשיך הרב נבון. "הוא מביא קול רענן ורעיונות שלא נשמעים אצלנו מספיק. במקום לחפש דרך קיצור חדשה להנהגת העם, מוטב היה לו ויתר על טייטל המנהיגות, וחשב איך יוכל לתרום ולהשפיע כמיטב יכולתו, בכל עמדה שבה יוכל לעשות זאת. אני מקווה שיצליח".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן