הרב חיים נבון: חטיפת חייל היא התקפה על כולנו

הרב חיים נבון מתייחס לחטיפתו של הדר גולדין ומדגיש "מבצע התקפי קשוח ונחוש למען שחרורו הוא התגובה המתבקשת של מדינה חפצת חיים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/08/14 23:06 ו באב התשעד

הרב חיים נבון: חטיפת חייל היא התקפה על כולנו
הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי, צילום: הרב חיים נבון. צילום: מירי צחי

יותר מיממה לאחר חטיפתו כפי הנראה של סג"מ הדר גולדין ברצועת עזה, עדיין אין מידע מספק אודות מקום הימצאו. על רקע הסגת חלק מכוחות צה"ל אל גבול עזה, קורא הרב חיים נבון שלא לעצור את התקיפות ולהמשיך בנחישות עד למציאת החייל החטוף.

"התגובה הנורמלית של מדינה מותקפת הוא להתקיף בחזרה. זו הדרך היחידה לשמר הרתעה וביטחון לאומי. חטיפת חייל היא התקפה על כולנו. מבצע התקפי קשוח ונחוש למען שחרורו הוא התגובה המתבקשת של מדינה חפצת חיים", מסביר הרב נבון.

בדבריו הסביר כי שמע שאומרים שכפי שעסקת שליט הייתה טעות, כי היא עלתה בדם, כך מבצע התקפי לשחרור הדר גולדין יעלה בדם ולכן הינו טעות. "שחרור רוצחים תמורת חייל חטוף נוגד את התגובה הנורמלית הזאת, ואת האינטרס הלאומי הכולל של עמידה נחושה מול אויבינו. ההצדקה היחידה לעסקה כזו היא הצלת חיים. אבל ההיסטוריה מוכיחה שהעסקאות הללו עלו בהרבה יותר חיים ממה שהצילו. ח"כ ישראל חסון, לשעבר סגן ראש השב"כ, אמר שיותר משלושים ישראלים נרצחו על ידי משוחררי עסקת טננבאום. לכן קשה לראות צידוק תקף לעסקה כזו", הוא אומר ומסביר כי המצב הפוך לחלוטין:

"כאשר ארבעת המלכים - ראשי האימפריות הגדולות של העולם העתיק - חטפו את לוט, אברהם דוֹדוֹ לא היסס לרגע. הוא גייס כוח לא גדול, ומיהר לרדוף אחרי מלך עילם ומלך שנער (בבל) וחבריהם, עד צפונית לדמשק. וחזר עם לוט הביתה. אני מקווה ומאמין שכך יעשו גם מנהיגינו".